In spatele informatiilor furnizate zilele acestea de liniile aeriene low-cost, referitoare la noi destinatii deschise din Romania in noul orar de iarna (care intra in vigoare la finele lunii), se ascunde o lupta apriga pe destinatii a companiilor, care are ca efect desfiintarea unor rute. Companiile „victima“ s-au reprofilat, incercind sa descopere noi nise de piata, mai libere.

Compania ungureasca Wizz Air nu mai opereaza, de la finele lunii trecute, pe ruta Bucuresti-Budapesta. Au fost descoperite oportunitati mai bune de utilizare a flotei si de la bun inceput Bucuresti-Budapesta nu a fost o „oportunitate de piata“, spune Natasa Kazmer, director de comunicare al companiei. Potrivit specialistilor, compania a fost afectata de operarea Tarom si mai ales de linia conationala Malev, care ar fi aplicat chiar preturi de dumping. Kazmer respinge insa ideea. „Nu consideram Malev si Tarom ca fiind principalii nostri competitori. Din 2006 sintem o companie mai mare decit Malev si cu mult mai mare decit Tarom in termeni de numar de pasageri transportati.“ In aviatie totusi nu marimea conteaza. „S-au lovit de concurenta Tarom si Malev, deoarece majoritatea celor care zboara la Budapesta din Bucuresti calatoresc mai departe, Budapesta fiind doar conexiune“, spune Cristian Curus, administratorul site-ului airclick.net. „Principalul concurent al Wizz Air este Malev, care merge cu preturi foarte joase, chiar in pierdere“, spune directorul de marketing al unei companii aeriene.

Compania si-a mai aminat deschiderea cursei Bucuresti-Parma, dupa ce, la inceputul anului, a anuntat ca inaugurarea va fi in toamna acestui an. „Myair si Blue Air (linii aeriene low-cost italiana, respectiv, romaneasca - n.red.) sint foarte bine pozitionate pe Italia. Wizz Air a anulat zborul imediat dupa ce Blue Air a anuntat doua curse suplimentare spre Torino“, spune Cristian Curus. „Concomitent cu inchiderea rutei Bucuresti-Budapesta, am anuntat cresterea frecventelor de zbor pe aproape toate rutele, precum si un nou zbor spre Venetia“, spune Natasa Kazmer. Wizz Air a descoperit nisa Tirgu-Mures, de unde va opera spre Londra, la o frecventa de trei zboruri pe saptamina.