Agentiile de turism ofera reduceri de pret de pana la 15% si bonusuri pentru stimularea vanzarilor
Tot mai multe agentii de turism incearca sa-si fidelizeze clientii prin acordarea unor discounturi substantiale sau a unor servicii gratis. In timp ce companiile care au introdus carduri de fidelitate mizeaza pe cresterea clientelei statornice pana la 30% din portofoliu, altele vor sa se axeze mai mult pe calitate.
Romanii sunt obisnuiti sa se hotarasca in ultima clipa asupra destinatiei de vacanta si asupra operatorului care-i va mijloci drumul catre o vacanta de vis sau macar un un mini-trip de cateva zile. Agentiile de turism incearca sa schimbe obiceiurile de consum ale clientelei autohtone, prin acordarea de reduceri de pana la 10% din pretul de catalog pentrui cei care se decid din timp si rezerva bilete. Drumul pana la fidelizarea clientelei este insa lung.
De regula, sunt considerati clienti fideli cei care cumpara pachete de produse de peste un anumit nivel, timp de cativa ani la rand. Astfel, unul dintre putinele carduri de fidelizare din piata autohtona de profil, emis de J'Infotours, ofera discounturi de 4% opentru pensionari si tineri de pana la 25 de ani. Cei care au ales compania pentru o perioada mai mare de 10 ani primesc reduceri de 10%, procent care scade la 7% pentru sapte ani si la 5% pentru minimum trei calatorii cu J'Infotours.
Fidelitate pe puncte
Ca medota de marketing, emiterea de carduri este un motor important pentru atragerea de noi clienti si de fidelizare a celor deja existenti. Astfel, in numai cateva luni, cardul de fidelizare Exclusive de la Perfect Tour si Pelegrin a fost deja solicitat de circa 2.000 de clienti, cea mai mare parte fiind persoane fizice. „Unii dintre clienti au beneficiat deja de discounturi pentru ofertele noastre de Craciun si Revelion", declara Raluca Veber, responsabil Customer Care la Perfect Tour.
Cardul se emite gratuit, la cerere, pe internet, accesand siteul agentiei sau la achizitionarea unui produs turistic. La activarea cardului, se acorda din oficiu 1.000 de puncte, un punct avand valoarea de 0,01 euro, valorificarea acestora putand fi realizata in momentul in care se acumuleaza minimum 5.000 de puncte. „De exemplu, la cumpararea unui pachet de 1.500 de euro, titularul cardului Exclusive va primi 3.000 de puncte de loialitate", mai spune reprezentantul Perfect Tour. Aceasta a mai informat ca prin aceasta metoda, compania isi propune ca astfel 20%-30% din clientii Perfect Tour si Pelegrin sa devina fideli.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.