Chiar in toiul alegerilor generale din 2000, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat un contract in valoare de 27 de milioane de euro pentru achizitionarea de indicatoare si mijloace de semnalizare cu SC Helvespid SRL din Bucuresti.

O afacere grasa, mai ales daca facem o comparatie cu un alt contract avut de firma respectiva cu CNADNR, in valoare de aproximativ 1,6 milioane de dolari. Contractul de 1,6 milioane a fost insa finantat de Banca Mondiala, iar cel de 23 de milioane de euro este pe bani publici autohtoni.

Patronul SC Helvespid SRL, Octav Filimon, era, la data semnarii contractului, directorul Directiei Programe, Finantari Nerambursabile din cadrul aceleiasi Companii Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale. Octav Filimon recunoaste ca era director in CNADNR la data incheierii banosului contract, dar se apara spunand ca nu el era actionar in firma, ci mama sa. Filimon sustine, de asemenea, ca CNADNR si-a incalcat in mod repetat obligatiile contractuale fata de el, achizitionand cantitati mult mai mici decat cele prevazute, semnand actele aditionale cu intarziere si platindu-i cu si mai mare intarziere. Cert este ca firmei SC Helvespid i-au priit perioadele in care la sefia Ministerului Transporturilor erau ministri democrati, acestia aratand cea mai mare aplecare spre achizitionarea de indicatoare rutiere.