Logan a speriat concurenta si in statele vecine, nu numai in Romania. La nici sapte luni de la lansarea pe piata, grupul Dacia-Renault a inregistrat peste 50.000 de comenzi ferme, onorind aproape 80 la suta din acestea.

De citeva saptamini, Logan si-a facut aparitia oficial si pe citeva dintre pietele din statele vecine. Si aici cererea a fost foarte mare, inregistrindu-se un total de aproape 6.000 de bucati deja inmatriculate. Dupa prezentarea oficiala de la inceputul lunii, la Salonul Auto de la Geneva, occidentalii asteapta debutul comercializarii pentru cele doua versiuni Logan (motorizare de 1.4 si 1.6 pe benzina), comenzile fiind destul de mari. Studiile de piata, efectuate pina in prezent, sustin ca viitorii proprietari de Logan fac parte dintr-o clasa mai putin privilegiata, sub nivelul mediu, care vor achizitiona masina fabricata la Colibasi pentru ca este ieftina (7.500 de euro), incapatoare, usor de intretinut si, nu in ultimul rind, noua, cu garantie pentru 24 de luni.

In acelasi tipar se incadreaza si zeci de mii de cumparatori din statele vecine, dar si cei din Orientul Mijlociu, acolo unde Dacia-Renault a demarat deja oficial exportul.

De la lansarea comerciala in fiecare tara si pina la jumatatea acestei luni, Logan a inregistrat 5.946 de unitati vindute la export (inmatriculari pe pietele respective), dupa cum urmeaza:

Ungaria: 1.637 de unitati;
Serbia + Macedonia: 1.362 de unitati;
Turcia: 1.036 de unitati;
Cehia: 748 de unitati;
Slovacia: 373 de unitati;
Croatia: 356 de unitati;
Polonia: 349 de unitati;
Slovenia: 58 de unitati;
Orientul Mijlociu (Siria + Liban): 27 de unitati.

Citeste si:

La bulgari, mai scump cu 300 de euro

La aceste date trebuie adaugat numarul semnificativ, peste o mie, care a luat calea Occidentului prin intermediul altor dealeri decit cei agreati in mod special de conducerea grupului Dacia-Renault.
Acum trei saptamini, un afacerist din Antwerp (Belgia) a vindut 45 de Loganuri in doar doua zile. Pentru ca nu a reusit sa onoreze toate comenzile primite la firma sa, belgianul Bruno Pollet a platit un anunt publicitar in cotidianul local "Gazet van Antwerpen" prezentind scuze celor interesati de cumpararea unui Logan si care n-au avut norocul sa se afle printre primii 45 de clienti.

Citeva sute de Dacia Logan au ajuns si in Bulgaria, tot prin interpusi, modelele fiind comercializate de importatori din Sofia si Ruse care au legaturi strinse cu comercianti romani. Interesant este ca pentru a putea deveni proprietari ai Daciei Logan, un bulgar trebuie sa plateasca cu doua-trei sute de euro mai mult decit este pretul oficial in tara noastra. Aceasta "dijma" este impusa direct de vinzator, ca taxa de import, iar in pret nu este inclusa garantia.

Miine, intilnire Tariceanu - Schweitzer

Pentru ca si exportul merge struna, conducerea Dacia-Renault va inaugura miine, la Mioveni-Colibasi, noul centru de export al CKD Logan. Aici se vor executa caroserii si alte elemente mecanice care vor pleca direct spre cele citeva uzine pe care Renault le are in afara Romaniei, spre exemplu in Rusia, Iran, Tunisia, Columbia. La inaugurarea centrului vor fi prezenti premierul Calin Popescu-Tariceanu si Louis Schweitzer, presedintele grupului Renault.