Engleza este, pe langa o limba de circulatie internationala, si o afacere. Una chiar foarte profitabila. In ultima perioada, companiile specializate in predarea limbilor straine au tot mai multi clienti, proveniti mai ales din randul oamenilor de afaceri. Prin urmare, si incasarile au inceput sa creasca pe masura.
Dupa o analiza proprie pe baza datelor disponibile la Registrul Comertului ale celor aproape 100 de firme care au ca obiect de activitate predarea de limbi straine, specialistii din domeniu au calculat o piata de aproximativ cinci milioane de euro.
"In primele opt luni ale anului in curs, am inregistrat o cifra de afaceri de peste 730.000 de euro, cu 45% mai mult decat in perioada similara a anului 2006," spune Mihai Ganj, director pentru Romania al retelei International House. El estimeaza ca, pentru acest an, cifra de afaceri va depasi un milion de euro.
Engleza de afaceri reprezinta circa 75% din totalul incasarilor, principalii clienti fiind companiile multinationale. Cererea tot mai mare este generata de investitiile straine si operatiunile de comert international. "Aproape 70% din cursuri sunt cele organizate de companii, iar 65% sunt de limba engleza", arata si Delia Radulescu, director de studii al centrului The Echo.
Extinderea in tara, tot mai agresiva
International House a deschis al doilea centru in Brasov, iar pentru anul viitor intentioneaza sa deschida centre si in Ploiesti si Iasi. Compania este prezenta in 40 de tari, prin 120 de centre. O alta companie a carei afacere este tot mai prospera, scoala de limbi straine Lexis, functioneaza in Romania de 13 ani si are centre in Bucuresti, Brasov, Sibiu, Craiova, Constanta, Ploiesti si Pitesti.
Firma a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 3,7 milioane lei din cursuri de engleza, franceza, germana, italiana si spaniola. Scolile Lexis fac parte dintr-un sistem educational international care cuprinde scoli de limbi straine si centre educationale in Grecia, Albania, Bulgaria, Moldova si Serbia.