Majorarea accizelor pentru autoturisme prin modificarile recente aduse Codului Fiscal nu va influenta semnificativ piata auto romaneasca, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). "In urma consultarilor avute (n.r. - de reprezentantii industriei auto) cu factorii de decizie pe acest subiect si intelegand constrangerile politicii fiscale, s-a convenit ca majorarea accizelor sa fie una moderata, fara discriminari importante intre categoriile de autoturisme existente pe piata, rezultand astfel o crestere moderata fata de cea avuta initial in vedere de catre autoritati", a declarat presedintele APIA, Brent Valmar.

El a precizat ca dealerii si constructorii auto ar fi preferat mentinerea actualei grile a accizelor. Potrivit reprezentantului APIA, efectele noilor prevederi cu privire la modalitatea de calcul a accizei pentru contractele de leasing vor fi analizate pe baza datelor din piata, in vederea apararii intereselor companiilor din industria auto romaneasca. Guvernul a majorat, prin modificarile adoptate, saptamana trecuta, la Codul Fiscal, accizele pentru autoturisme, si a introdus o taxa de 1% din valoare pentru masinile noi cu capacitati cilindrice mai mici de 1.601 de centimetri cubi, anterior exceptate.

Astfel, vor fi accizate si autoturismele din productia interna, care au, in marea majoritate, motoare mai mici de 1,6 litri. Nivelul accizei pentru autoturismele noi cu capacitati mai mici de 1.601 cmc va fi de 1%, iar pentru cele rulate nivelul a fost majorat de la 1,5% la 2,5%. Dupa aceasta categorie, taxarea este diferentiata in functie de tipul de combustibil folosit, respectiv benzina sau motorina. In cazul masinilor echipate, cu motoare pe benzina, cu capacitate cilindrica intre 1.601 cmc si 1.800 cmc, acciza a fost majorata de la 1,5% la 2,5% pentru vehiculele noi si de la 4,5% la 5,5% pentru cele uzate.

Accizele pentru autoturisme cu propulsoare pe benzina, intre 1.801 cmc si 2.000 cmc au crescut cu un punct, la 4% pentru cele noi si 10% pentru cele rulate. La categoria 2.001-2.500 cmc, cota a crescut cu 2 puncte, la 8%, la vehiculele noi, si cu trei puncte, la 21%, pentru cele rulate. Pentru vehicule cu motoare de peste 2.500 cmc, acciza a fost majorata cu doua puncte, la 11%, pentru cele noi, si cu cinci puncte, la 32%, pentru cele uzate. In ceea ce priveste vehiculele cu motor diesel intre 1.601 cmc si 2.000 cmc, acciza a urcat de la 1,5% la 2,5% pentru vehiculele noi si de la 4,5% la 5,5% pentru cele uzate.

Pentru vehiculele diesel noi din categoria 2.001-2.500 cmc, acciza va fi de 4%, in crestere cu un punct, iar pentru cele uzate, de 11%, in crestere cu doua puncte. De asemenea, a fost modificata o limita de categorie pentru vehiculele diesel, cu capacitate cilindrica mare, de la 3.100 cmc la 3.200 cmc. Pentru autoturismele diesel din categoria 2.501 cmc - 3.200 cmc (anterior 3.100 cmc), acciza va creste cu 2 puncte, la 8%, pentru masini noi, si cu trei puncte, la 21%, pentru cele rulate. In cazul autovehiculelor diesel de peste 3.200 cmc, acciza va fi mai mare cu doua puncte si cinci puncte, urcand la 11%, respectiv 32%.

Majorarile de accize pentru vehiculele rulate cu capacitate cilindrica ridicata sunt cu un punct procentual sub cele propuse initial.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.