Din zecile de dealeri si producatori de autoturisme, unul singur s-a inscris pana acum in program. Companiile auto nu stiu sa le spuna clientilor daca suma scazuta din valoarea unui vehicul nou va fi intr-adevar de 30 de milioane de lei, sau de numai 22 de milioane.

Programul de innoire a parcului auto da mari batai de cap romanilor interesati sa renunte la autoturismele vechi in schimbul unora noi. Proprietari de masini trecute de "floarea varstei" mai au de asteptat pana in aprilie anuntarea listei producatorilor, furnizorilor sau importatorilor acceptati in program.

Abia apoi incep zecile de drumuri intre producatorii validati, REMAT, Registrul Auto Roman. Pe langa acestea se mai adauga si o multime de certificate sau acte de succesiune.

Pe de alta parte, producatorii auto sustin ca nu stiu cu exactitate cati bani vor incasa in final pentru fiecare autoturism trimis la casat. Pentru moment, ei sunt in asteptarea unei decizii din partea Guvernului. Intre timp, Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) se fastaceste in explicatii.

In 3 saptamani, un singur producator inscris in program

"Acum noi suntem pur si simplu in asteptare. Va pot spune cu certitudine ca pana pe data de 1 aprilie, ora 14.00, se vor inscrie toti producatorii, furnizorii si importatorii auto. Probabil ca de luni vor incepe sa vina la noi", a incercat sa linisteasca apele directorul AFM, Mihai Toti. Subit, seful AFM nu mai are motive de ingrijorare, desi, in urma cu aproape doua saptamani, se arata total ingrijorat de faptul ca producatorii, furnizorii si importatorii nu se grabesc sa se inscrie in programul de innoire a parcului auto. "Pana acum (n.r. - 14 martie a.c.), nici un producator nu s-a inscris. Din aceasta cauza anticipam ca spre finalul datei-limita de inscrieri angajatii institutiei vor fi nevoiti sa lucreze zeci de ore suplimentare", ne declara la acea vreme directorul Fondului pentru Mediu.

Nici ieri, situatia nu era semnificativ schimbata. Intrebat cati producatori, furnizori sau importatori auto s-au inscris pana in prezent in program, directorul Toti a raspuns ca doar unul singur. "Nu se cade sa va spun cine este acesta. N-am voie sa spun", a incheiat transant seful ATM. Cu toate acestea, Toti este convins de reusita programului.

Directorul AFM: "Suntem in relatie permanenta cu producatorii"

Seful AFM crede ca producatorii, importatorii si furnizorii au ales se se inscrie in program pe ultima suta de metri din cauza unor "nelamuriri". "Noi le-am raspuns, iar acum suntem in relatie permanenta. In ultimele zile am primit foarte multe solicitari de la persoanele particulare care voiau sa afle mai multe informatii referitoare la formalitatile ce trebuie indeplinite pentru a putea beneficia de prima de 30 de milioane in cazul schimbarii autoturismului vechi cu unul nou. S-a raspuns fiecaruia intr-un regim de disponibilitate totala. Erau probleme. Ca unul are o masina si nu are mostenire, ca e masina bunicului, ca nu stie unde sa se inscrie, tot felul...", a explicat seful AFM. Pana cand producatorii, importatorii si furnizorii auto vor izbuti sa se inscrie in programul de innoire a parcului auto, angajatii de la REMAT le sugereaza romanilor dornici sa-si schimbe masinile vechi cu altele noi, sa urmareasca presa. "Sa va uitati in ziar dupa dealerii autorizati. Alegeti unul, mergeti la el, va inscrieti, va dau un bon, iar cu bonul si masina veniti la noi", ne-au declarat surse din REMAT.

30 sau 22 de milioane de lei?

Ana-Maria Popescu, reprezentant al societatii "Latin Efe", dealer Dacia, spune ca responsabilitatea actiunii de innoire a parcului auto din Romania este aruncata dintr-o parte in alta. "Deocamdata, sincera sa fiu, nu prea stiu ce sa va spun, pentru ca nu ne-a venit nici o norma in legatura cu aceasta actiune. Nu stim daca ne inscriem in program pentru ca nu se cunosc toti dealerii. Sunt 80 de dealeri Dacia in toata tara si o sa fie acordate 30 de masini pentru fiecare in parte. Va dati seama ce o sa fie, ca fiecare e cu pila si o sa ajunga trei masini. Nu stiu daca vor mai ramane si alea. Programul e o problema foarte mare, ca au dat si pentru masinile din afara, nu numai pentru Dacii. Aici a devenit o adevarata problema. Toata lumea se incurca in explicatii. Nu toti acesti 30 de milioane vor reveni proprietarului, pentru ca vor fi aplicate mai multe taxe. O sa se aleaga in final cu vreo 22 de milioane, pe care oricum nu-i vede in mana", ne-a declarat Ana-Maria Popescu.

Precizam ca discutia reporterului "Curierului national" cu reprezentantul "Latin Efe" a fost purtata din postura de ipotetic client si nu de jurnalist, de aici probabil si absenta oricarei retineri din partea interlocutorului in a comenta programul guvernamental.

Nici producatorii nu stiu cati bani vor incasa

Pe de alta parte, oficialii Dacia-Renault ne-au precizat ca, la ora actuala, in Romania exista 70 de dealeri Dacia. De asemenea, acestia au mai adaugat ca "Latin Efe" nu mai detine calitatea de dealer Dacia.

Referitor la suma exacta de bani care va fi scazuta din contravaloarea unei masini noi in cadrul acestui program, reprezentantii Dacia spun ca asteapta precizari din partea Guvernului.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.