Se spune ca acea organizatie si-a creat deja un brand. El reprezinta o promisiune data clientilor privind un anumit nivel de valoare si calitate al produselor si serviciilor sale. Construirea acestui brand este parte a strategiei pe termen lung si nu o activitate cu caracter tactic de scurta durata.

Brandul este un produs, serviciu sau concept care este in mod public distins de alte produse, servicii sau concepte, astfel incat poate fi usor recognoscibil si este perceput ca fiind unic. Este utilizat de catre marketing pentru a forma percept ia clientilor, insa acesta poate fi folosit astazi si de catre specialistii de resurse umane pentru a recruta oameni noi si a crea o identitate puternica in randul angajatilor.
In ultima vreme asistam la o criza tot mai mare de personal, candidatii au devenit din ce in ce mai pretentiosi, iar unii dintre ei, cu CV-uri valoroase, ne spun din start ca, daca este vorba despre compania X sau Y, nu doresc sa aplice pentru posturile lor. Aceasta ultima problema apare in special datorita reputatiei slabe pe care si-o castiga pe piata resurselor umane companiile respective.

Cine se ocupa de imaginea companiilor pe piata fortei de munca?

Din pacate, de cele mai multe ori, cei care demisioneaza dintr-o companie sunt cei care raspandesc in piata diferite informatii sau zvonuri despre conditiile oferite de catre fostul angajator, mituri care pot apoi sa fie transformate in zane bune foarte greu. Dar este oare aceasta sursa de incredere? Specialistii de resurse umane ar trebui sa joace un rol strategic in atragerea celor mai bune candidaturi si in retinerea angajatilor, pentru ca de cele mai multe ori sunt prima fata care o vad noii angajati intr-o companie. Departamentele de Resurse Umane se transforma ele insele in brand al companiilor. Devenind un actor principal in atragerea succesului organizatiei, RU isi schimba rolul devenind un partener de business, un consultant intern, un expert pe parte admnistrativa.