In ultima perioada, grija producatorilor auto pentru mediul inconjurator s-a transformat, dintr-o simpla campanie publicitara, in realitate
Chiar daca masina ecologica nu mai reprezinta o noutate, industria auto internationala urmeaza acest trend, iar specialistii afirma ca, in viitorul apropiat, automobilele cu propulsie alternativa vor fi prezente la fel de banale precum cele cu propulsie clasica.
Salonul de la Frankfurt aduce in prim-plan, ca de obicei, producatorii auto de pe cea mai importanta piata din Europa, Germania. Fiind pe teren propriu, teutonii fac o adevarata demonstratie de forta. Cum orgoliile sunt pe masura, ceilalti mari constructori nu se lasa mai prejos si vor sa le raspunda germanilor cu replici pe masura.
Ca si in anii anteriori, si la editia de anul acesta a Salonului Auto de la Frankfurt, principala tema de desfasurare o reprezinta preocuparea pentru reducerea emisiilor poluante si pentru solutii alternative de motorizare. Prezentarea unor modele precum BMW Seria 7 Hydrogen, Opel Zafira CNG, VW Passat BlueMotion sau Mercedes E300 BlueTec, asta daca amintim doar modelele germane, este mai mult decat sugestiva.
Opt premiere mondiale de la grupul Volkswagen
Volkswagen va prezenta cea mai larga gama de produse din toate timpurile cu ocazia Salonului Auto International Frankfurt. Cel mai mare constructor din Europa va prezenta peste 50 de modele, iar opt dintre acestea vor fi premiere mondiale.
Una dintre piesele de rezistenta de la standul Volkswagen va fi Tiguan, primul model de serie echipat exclusiv cu motoare supraalimentate.
Acestea ofera doua avantaje deosebite: consum redus de combustibil si placerea condusului. O alta noutate: motorul diesel cu patru cilindri si injectie common-rail, care se remarca prin silentiozitate. Cele doua noi motoare TDI produc 103 kW/140 CP, respectiv 125 kW/170 CP.
Volkswagen up!, modelul mini al connstructorului german incearca sa readuca la viata conceptul de motor montat pe puntea spate si transmisia spate, la care au renuntat odata cu incetarea porductiei la legendarul Beetle.
Un alt scop al celor de la Volkswagen este lansarea pe piata a unui model de dimensiuni mici dupa ce Lupo si Fox s-au dovedit nerentabile.
Micul up! este un hatchback lung de doar 3,4 metri, are doua usi si poate transporta patru oameni si minimum de bagaje. Va fi propulsat de un motor pe benzina ajutat de turbina (FSI), iar transmisia s-ar putea sa fie automata. Principalii concurenti pentru citadinul up! vor fi cei trei grei din lumea masinilor mici, Peugeot 107, Citroen C1 si Toyota Aygo, modele ce se bucura de vanzari bune in segmentul mini european.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.