Volvo va introduce pe trei modele, incepand cu 2008, un sistem electronic optional ce consta intr-un dispozitiv care analizeaza aerul expirat si care nu va permite soferilor bauti sa porneasca masina, relateaza publicatia just-auto

Masina dotata cu un sistem care va impiedica soferii bauti sa conduca Sistemul, denumit Alcoguard, va fi prezentat la salonul auto de la Frankfurt si va fi disponibil de la inceputul lui 2008 ca dotare optionala pentru modelele S80, V70 si XC70 comercializate in Marea Britanie. in cursul anului viitor dotarea va fi disponibila si pe alte modele ale marcii. Volvo doreste pentru inceput sa vanda 2.000 de masini pe an, la nivel mondial, care sa aiba Alcoguard ca dotare.

Alcoguard functioneaza pe sistemul celulei de combustibil, folosit pentru majoritatea aparatelor de detectare a alcoolemiei din dotarea politiei din statele europene. Dispozitivul este amplasat in spatele consolei centrale, iar pentru a putea porni masina soferul trebuie sa sufle in dispozitiv. Respiratia soferului este imediat analizata si rezultatele sunt transmise prin unde radio catre sistemul electronic al masinii. Apoi afisajul digital al masinii arata soferului informatii legate de test, cum ar fi, de exemplu, daca va putea pleca cu masina sau nu or daca trebuie sa sufle mai mult. Daca alcoolemia detectata este mai mare decat limita legala, motorul nu va porni., potrivit NewsIn.
Alcoguard nu se conecteaza cu masina prin intermediul unui fir, ci comunica prin unde radio, ceea ce permite scoaterea dispozitivului din masina. Desi poate masura cu precizie nivelul alcoolului, pentru a transmite datele catre masina trebuie sa fie la o distanta de maxim 10 metri.

Pentru situatii de urgenta sau in cazul in care unitatea Alcoguard este pierduta, exista o functie care poate face ca masina sa porneasca fara dispozitiv. Functia de siguranta poate fi activata fie numai o singura data, fie de un numar nelimitat de ori, in functie de preferintele cumparatorului.

Analizatorul are incorporate doua leduri care se aprind, pe rand, in functie de rezultat. Ledul verde indica faptul ca soferul are alcoolemie intre 0 si 10 miligrame alcool pentru 100 militri de sange. in acest caz motorul va porni. Ledul galben arata ca nivelul alcoolemiei celui care a suflat este intre 10 si 20 miligrame alcool pentru 100 mililitri de sange, caz in care motorul va porni, dar masina va "sfatui" soferul sa nu conduca. Rezultatele obtinute de Alcoguard sunt memorate timp de 30 de minute. Daca soferul opreste motorul, dar se reintoarce mai devreme de o jumatate de ora la masina, nu va mai fi nevoie de un nou test.

Tehnologia bazata pe celula de combustibil este scumpa, dar ofera rezultate mai bune decat semi-conductoarele, spre exemplu. Celulele de combustibil reactioneaza doar la etanol. Prin sistemul pe baza de celule de combustibil moleculele de etanol trec printr-o membrana sensibila care genereaza curent electric in functie de concentratia alcoolului. Curentul este apoi masurat. Cu cat mai mult curent este generat, cu atat soferul are o cantitate mai mare de alcool in sange", a explicat managerul de proiect al Volvo, David Nilsson.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.