Autorii lucrării au "luat" probabil la picior țara in lung și-n lat, pentru că oferă cu lux de amănunte detalii despre obiective turistice despre care mulți dintre romani este foarte posibil să nu fi auzit.

Lucrarea este destinată nu doar promovării Romaniei ca destinație turistică, ci și pentru a-i sfătui pe turiști ce să facă pentru ca sejurul să fie reușit, dar sunt destul de multe sfaturi referitoare la ce nu ar fi bine să faci in Romania. Astfel, răsfoind ghidul, am reținut că se pune accent pe starea destul de proastă a infrastructurii și pe agresivitatea șoferilor autohtoni.

Ca urmare, sfatul dat potențialilor vizitatori este să aibă in vedere călătoria cu trenul drept prima opțiune pentru a circula prin Romania, mai ales dacă nu se dorește a se vizita locuri mai izolate, unde nu este posibil accesul decat cu mașina. Nici traficul către București și in interior nu a primit aprecieri mai bune, pentru care autorii ghidului au folosit pentru a-l descrie adjectivul "innebunitor". Celor care nu s-au hotărat insă cum să circule prin Romania li se mai oferă un ultim argument: "prețul relativ ridicat" al combustibililor. Lipsa indicatoarelor și a plăcuțelor de informare este și ea semnalată, vizitatorii fiind sfătuiți să-și procure din timp hărți cat mai detaliate.

Citeste si:

Prioritară, reabilitarea infrastructurii De altfel, starea precară a infrastructurii rutiere a fost remarcată chiar și de către Nicholas Taubman, ambasadorul SUA la București, al cărui mesaj a fost centrat practic pe două direcții: nevoia urgentă de dezvoltare a infrastructurii de transport și de dezvoltare durabilă, pe baza unui plan bine pus la punct. „Există foarte multe lucruri care merită văzute in Romania, unde se găsesc unele dintre cele mai frumoase peisaje din Europa. Sunt foarte mulți oameni care apreciază frumoasele partii de schi din Romania, dar de la oricare aeroport iți ia cel puțin 10 ore să ajungi acolo", a declarat oficialul guvernului american la reședința sa de pe Kiseleff.

El a apreciat și potențialul turismului romanesc, ca sector al economiei care poate genera creștere economică și foarte multe locuri de muncă, cu o condiție esențială: dezvoltarea infrastructurii de transport. „Degeaba există aceste locuri frumoase dacă se ajunge foarte greu la ele. Subliniez cu orice ocazie nevoia de infrastructură solidă, de drumuri bune. (...) Am spus de multe ori guvernului că Romania are nevoie de o infrastructură, de drumuri pe care să se poată ajunge in timp scurt in orașele țării. Guvernul imi spune că nu are bani, iar eu le-am spus - nu știți cați bani pierdeți din cauză că nu aveți această infrastructură", a arătat Taubman.