"Lunile in care cresc vanzările la produsele școlare sunt august și septembrie. Pentru perioada 20 august-20 septembrie estimăm vanzări in valoare de două milioane de euro pentru segmentul de produse școlare. Acest lucru inseamnă o creștere de 30% față de aceeași perioadă a anului trecut. Estimăm că produsele de brand, cu licență, se vor vinde cel mai bine", a declarat directorul de marketing și comunicare Diverta, Ligia Zaharia.

Astra Plus, un alt jucător important de pe piața de papetărie și rechizite școlare, și-a bugetat vanzări de 2,7 milioane euro din produsele școlare, pentru inceputul anului școlar 2007-2008. "In perioada de varf, vanzările de produse școlare cresc in general cu aproximativ 800-1.000 de procente față de o perioadă obișnuită din an. In aceste 2-3 luni se realizează in medie 20-25% din rulajul intregului an", au adăugat oficialii BeProffice.

Valoarea pieței de papetărie din Romania se ridică la 150-200 milioane euro și inregistrează un ritm de creștere de aproximativ 10-15%, datorat in principal creșterii puterii de cumpărare a consumatorilor.

Harry Potter, Princess, Barbie influențează vanzările

Citeste si:

In portofoliul Diverta au fost introduse noi produse de brand - Bratz, Hot Wheels, Ratatouille, Mickey Retro, Spiderman 3. "Totuși, produsele branduite cu personajele de desene animate Harry Potter, Princess, Barbie, Witch sau Winnie the Pooh se află incă in topul preferințelor copiilor", a precizat Zaharia. Anul trecut, pe primul loc in topul vanzărilor de articole școlare s-au clasat caietele, care au reprezentat 30% din segmentul articolelor școlare, urmate de accesorii cu 19%, articolele de desen cu 13%, in timp ce 12% au revenit vanzărilor de ghiozdane și penare, urmate de markere, creioane cerate și colorate pentru copii, cu 10%". "Comportamentul consumatorului față de articolele școlare este puternic influențat de serialele de desene animate, de lansările de filme in cinematografe și pe DVD, dar și de elementele de design și calitate", a adăugat directorul de marketing și comunicare Diverta.

Astra Plus a vandut, in 2006, peste 4,5 mil. caiete

Astra Plus a incheiat parteneriate cu cinci noi branduri Crayola (instrumente educaționale), Online (instrumente de scris), articole din gama pentru copii de la 3M, Inoxcrom și Staedler. In 2006, Astra Plus, de asemenea, a obținut cele mai mari incasări din vanzarea caietelor (4,5 milioane de produse), urmate de coperte (600.000 unități) sau articole de geometrie (400.000 unități) și produse pentru desen și colorat (250.000 unități). Astra Plus și Office Express sunt cele două canale de distribuție ale BeProffice. Astra Plus este unul dintre principalii furnizori de produse școlare pentru modern mass-market (Metro, Selgros, Cora, Carrefour, Auchan, Real, Kaufland etc.), revanzători și retaileri (lanțuri de librării, magazine specializate și Diverta). Office Express este liderul pieței de distribuție produse pentru birou, sub care Be Proffice iși desfășoară activitatea pe piața business-to-business. Astra Plus distribuie și brandul propriu de caiete școlare al BeProffice, Maxx.