Dupa ce in 2006 si in prima parte a anului in curs, companiile din domeniu au incercat sa convinga asupra beneficiilor leasingului operational, in perioada urmatoare eforturile se vor resim
Dupa ce in 2006 si in prima parte a anului ...
Configuratia actuala a sectorului este de asteptat sa sufere modificari din punctul de vedere al cotelor de piata, odata cu intrarea noilor competitori.

Leasingul operational pentru managementul flotelor auto va cunoaste in urmatorii cativa ani perioada de glorie. Principalii jucatori din domeniu anticipeaza o dublare a pietei in acest an, ritm care se va mentine si in 2008.

In 2006, piata de leasing operational din tara noastra a inregistrat valoarea de 64 milioane de euro, insa in acest an se asteapta o dublare a acestei sume, pe fondul beneficiilor pe care companiile din sector incep sa le resimta in urma eforturilor din primii ani de activitate pe piata.

Citeste si:

Piata romaneasca, inca in perioada pionieratului „Pana la sfarsitul anului in curs, estimam ca piata va creste cu 100% fata de anul trecut, urmand sa ajunga la valoarea de peste 125 milioane de euro. Pentru 2008, piata isi va mentine acelasi ritm", a declarat, pentru „Adevarul", Dudy Perry, CEO New Kopel Sixt, prima companie straina care a adus, in 2005, leasingul operational in Romania.

Potrivit acestuia, ritmul de dezvoltare este unul natural, in conditiile in care, in 2006, dar si in prima parte a anului in curs, companiile din tara noastra au trebuit educate cu privire la avantajele folosirii leasingului operational. „Incepand din a doua parte a anului 2007, incepem sa tragem foloase de pe urma eforturilor facute in 2006.

Concret, numarul contractelor semnate a crescut considerabil, iar asta in numai un an de zile", a precizat Perry. Potrivit unui studiu realizat de companie, firmele care recurg la leasingul operational pentru managementul flotelor auto isi reduc cu peste 10% costurile asociate acestor operatiuni. Comparativ, pe pietele internationale, leasingul operational este un produs foarte popular - 60% din flotele de masini existente sunt operate de companiile din domeniu, in timp ce intre 15 si 40% din masinile noi sunt achizitionate de firmele de leasing operational.