Antrenamentul pentru performanta aduce plusvaloare pentru angajati si angajatori
Daca la inceput a fost doar o "moda" adusa de companiile multinationale care si-au extins afacerile si in Romania, acum pentru firmele care se respecta nu mai este deloc un moft sa apeleze la societati specializate ca sa-si �antreneze� angajatii pentru performanta. Training-ul a devenit o necesitate, un lucru obligatoriu in dezvoltarea companiei pe termen mediu si lung, care necesita investitii pe masura.
Motivele pentru care departamentele de resurse umane din marile companii si managerii firmelor in dezvoltare apeleaza la cursuri specializate se bazeaza pe identificarea propriilor nevoi de natura organizationala. Mai departe, firmele de training sunt cele care isi asuma sarcina gasirii celor mai bune solutii si satisfacerea nevoilor de dezvoltare a companiilor-client. Pentru acestea, training-ul este una dintre cele mai profitabile investitii, intrucat exista certitudinea ca aceasta se regaseste in calitatea oamenilor si respectarea standardelor profesionale ale companiei.

Nevoia de antrenament

Din experienta mai multor firme autohtone specializate in training reiese ca, uneori, dorinta de instruire vine in urma unui impuls al managementului companiei-client, ca rezultat al unei imagini dorite sau este o decizie bazata pe experiente anterioare particulare si mai putin generata de o analiza riguroasa a nevoilor. Cu alte cuvinte, pe piata romaneasca exista inca tendinta de a apela la training fara a se analiza concret si corect nevoile companiei. Astfel, primul pas pe care cei responsabili trebuie sa-l faca este identificarea nevoilor companiei, mai precis a problemelor, domeniilor si, nu in ultimul rand, a angajatilor care au nevoie de "antrenament".

Scopul analizei este de a identifica necesitatile atat la nivel organizational, cat si individual. Analiza in sine se imparte in trei componente: analiza organizationala (strategia, mediul, indicatorii-cheie, cultura organizationala), analiza posturilor (identificarea si descrierea acestora, aprecierea importantei posturilor si frecventa sarcinilor intr-un anumit post) si analiza angajatilor (performanta, fidelitatea, gradul de satisfactie si etica profesionala).


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.