Pana acum, Regio Trans este singura societate care a solicitat de la Autoritatea Feroviara Romana (AFER) acordarea certificatului de siguranta pentru o linie interoperabila, dupa cum spune directorul general al institutiei, Vasile Belibou.

Liniile interoperabile sunt magistrale de cale ferata pe care pot circula si trenuri in trafic international.
Oficialii AFER spun ca, dupa primirea cererii de la Regio Trans, au verificat indeplinirea parametrilor tehnici de catre societate si, constatand ca totul este in regula, au emis certificatul pe data de 5 iunie. Apoi, conducerea companiei a semnat cu cea a CFR SA, compania responsabila cu gestionarea infrastructurii feroviare, un contract de acces si a obtinut trasele, adica intervalele orare de circulatie.

Traseu extins

Trenul, practic un automotor, pleaca din Brasov la 5.30 si soseste in Bucuresti Nord la 8.11, de unde, la 8.37, se intoarce la Brasov si-si continua drumul pana la Sibiu. Initial, traseul se limita la Brasov, iar de saptamana trecuta a fost extins pana la Sibiu. La trenul accelerat particular, tariful unui bilet Bucuresti-Brasov este de 29,10 lei, acelasi ca la CFR Calatori pentru un tren similar. "Am fixat acelasi tarif ca si concurenta noastra, insa diferenta este data de calitate", ne-a declarat directorul executiv al Regio Trans, Florin Hadarean.