Cu media clasice suprasaturate si cu peretii cladirilor captusiti cu afise, publicitarii se orienteaza spre alte spatii, canale si simturi. Publicitatea neconventionala isi face loc pe unde apuca, folosindu-se de vaz, auz si miros pentru a atrage atentia unui public eterogen si greu de impresionat. Televizunea isi spune povestea, in cele 14 minute de publicitate, pe care le difuzeaza in fiecare ora.

Radiourile ne tin din pitch in colaj, iar presa tiparita inghesuie in pagini chenare stantate discret, in partea stanga-sus. Outdoor-ul creste si se indreapta spre sold-out. In acelasi timp, creste si concurenta, pe toate pietele. Vocile se inmultesc si devin mai puternice si mai zgomotoase. Pentru a le oferi spatiu de desfasurare, agentiile de publicitate au luat in vizor biciclete, lifturi, toalete, chibrituri sau cerul albastru. Morala ar fi ca orice spatiu, static sau mobil, cu o oarecare vizibilitate, poate deveni purtator de mesaj publicitar. Lupta se da pe eficienta, reach, impact si preturi.

Publicitatea in lift

Liftul este un spatiu restrans, in care esti obligat sa petreci cateva secunde singur sau in compania altor cateva persoane. Legile comunicarii interpersonale ii determina pe partenerii de calatorie sa-si evite reciproc privirile si sa zburde cu ochii pe pereti... unde ii asteapta cuminte mesajul publicitar. Liftul ofera o comunicare intima cu un potential client intr-un mediu captiv, iar mesajul nu este bruiat de articole din ziar, de alte reclame, de zgomot sau de claxoane.

"Dezavantajul principal pe care l-am resimtit, mai ales in perioada de inceput a afacerii, a fost acoperirea mica. Din acest motiv am investit foarte mult in dezvoltarea retelei atat in Bucuresti cat si in celelalte orase importante ale Romaniei”, a declarat Tudor Maxim, Managing Director al Elevate, companie ca a inregistrat o cifra de afaceri de 110.000 de euro in primele sase luni ale acestui an, comparativ cu cei 100.000 din anul 2006.

Pentru a porni o astfel de afacere, este nevoie de o investitie initiala de minimum 10.000-15.000de euro, cu inca 100.000 de euro cheltuiti anual pentru dezvoltare. Amortizarea sumei depinde foarte mult de gradul de acoperire al retelei. Elevate are, in prezent, o retea de peste 1500 de lifturi, care asigura o audienta de 270 000 de persoane, incluzand si vizitatorii.

Campaniile de publicitate in lifturi dureaza minimum o luna si costa in medie 10.000 de euro. Clientii care apeleaza la acest tip de publicitate sunt restaurantele, producatorii auto, complexele rezidentiale, institutiile financiare si telecomul.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.