Brokerii de credite isi abordeaza clientii pe strada, oferindu-le bani de la banci.

Concurenta acerba de pe piata se manifesta inclusiv prin furt al bazelor de date.

Intermedierea bancara, foarte dezvoltata in Europa si SUA, este abia in faza de pionierat in Romania.

Daca in urma cu numai zece ani pentru a obtine un credit trebuia sa pui in functiune tot arsenalul de pile si cunostinte de care dispuneai, acum esti tras de maneca in plina strada si ti se propune acordarea unui asemenea produs. Atat bancile, dar mai ales companiile specializate de brokeraj bancar si-au scos angajatii in strada pentru a racola clienti.

Citeste si:

"Lucram, punctual, prin companii specializate de promovare atunci cand dorim sa popularizam un anume produs sau cand vrem sa semnalam deschiderea unei noi sucursale", spune directorul de marketing al Bancpost, Mariana Iosif. Nu angajatii bancilor sunt scosi pe trotuare, in costumele lor scrobite, ci salariatii unor firme care din aceasta activitate isi asigura existenta si profitul.

Imprumuturi instant

Traversarea, la pas, a zonei Piata Unirii iti poate rezerva surprize nu numai din partea vanzatorilor ambulanti de bureti, lenjerie intima si CD-uri. La inceputul saptamanii, gurile de metrou din zona fostei Banci Internationale a Religiilor erau strajuite de angajati ai unei companii care le propuneau trecatorilor credite in conditii foarte avantajoase, oferindu-le fluturasi in care li se explica procedura.

"Apelam la aceasta metoda de marketing direct cam o data pe saptamana", explica directorul de dezvoltare si relatii publice al companiei Credit Team, Roxana Gavrila. Compania are stabilite parteneriate cu zece banci care activeaza pe piata romaneasca, iar consultanta pentru intocmirea dosarului este gratuita.