Doua sunt la numar dilemele de acum ale mogului media Ruper Murdoch, in urma tranzactiei prin care a cumparat saptamana trecuta grupul Dow Jones: in primul rand, sa permita sau nu accesul gratuit la editia online a The Wall Street Journal si, in al doilea rand, sa transforme sau nu una din cele mai prestigioase ziare economice din lume intr-o publicatie generalista

Magnatul australian va lua multe decizii strategice pe termen scurt, iar analistii speculeaza fiecare scenariu si efectele imediate asupra unuia din cele mai profitabile afaceri din presa mondiala. Publicatia Wall-Street.ro a propus unor nume cunoscute din media romaneasca sa “intre in pielea” mogulului media si sa explice care ar fi deciziile luate in cazul in care ar avea pe mana unul din cele mai mare trusturi de presa.

Premisele analizei Wall-Street.ro sunt reprezentate de cele mai recente anunturi ale lui Rupert Murdoch. Acesta a declarat ca analizeaza, impreuna cu membrii executivului Dow Jones, posibilitatea de a face din editia online a publicatiei economice "The Wall Street Journal" unul dintre cele mai profitabile site-uri economice si ca acest lucru se poate face prin accesarea gratuita a informatiilor. Mai mult, si-a manifestat intentia de a intra in competitie directa cu publicatia New York Times dupa finalizarea procedurilor de cumparare a trustului Dow Jones, prin extinderea sectiunii non-business din Wall Street Journal. “Vom face investitii in Europa si Asia si ne vom extinde acoperirea nationala si internationala, pentru a putea concura cu New York Times”, a declarat magnatul in varsta de 76 de ani.

Cum ar actiona insa oamenii de presa si Internet din Romania? Daca ar fi in locul lui Rupert Murdoch, ar permite accesul gratuit la editia online a The Wall Street Journal? Jurnalist cu experienta atat in domeniul presei scrise, cat si in radio si televiziune, Dragos Stanca ar extinde accesul gratuit, fata de actuala varianta wsj.com, insa nu ar “liberaliza” complet accesul. Stanca, care astazi este Director General Publishing Realitatea-Catavencu apreciaza ca mai ales pentru targetul de business, vanzarea serviciilor si informatiilor documentate, relevante, pe domenii din ce in ce mai specifice, va ramane o piata de exploatat.

“In lipsa unor date clare privind situatia financiara actuala a WSJ.com si a unor forecasturi de trafic/venituri in varianta de care se face vorbire, mi-e greu sa fac o prognoza. Presupun insa ca, fara greseli strategice majore, WSJ.com nu ar avea, teoretic, cum sa nu fie profitabil. Chiar si in varianta gratuita”, ne-a declarat Dragos Stanca.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.