Comoditatea este unul dintre motivele pentru care multi au restante la rambursarea creditelor.
Serviciul direct-debit este unul dintre cele mai sigure si comode metode de plata a facturilor sau ratelor bancare, cazurile de frauda fiind extrem de rare. In plus, clientul poate stopa oricand plata daca suma inscrisa in factura nu corespunde cu realitatea. Dar, avand in vedere ca facturile se emit cu minimum sapte zile lucratoare inainte de scadenta, clientii pot solicita, intr-o prima faza, furnizorului sa rectifice suma datorata.

In materie de credite bancare, cel mai mare cosmar al romanilor este Biroul de Credit. Odata ajuns pe �lista neagra�, sansa de a lua un imprumut se reduce drastic. Iar asta se poate intampla chiar si pentru sume modice, de nivelul catorva lei. E adevarat, daca datoria si zilele de intarziere au fost mici, mai exista totusi sanse, insa bancile vor avea grija sa se protejeze �in caz ca...� - prin majorarea dobanzilor si micsorarea plafonului de creditare.

Lipsa comunicarii intre parteneri (client-banca) este, in principal, unul dintre motivele pentru care se inregistreaza restante la rambursarea creditelor.

Altii nu suporta sa stea la cozi la ghiseele bancare, asa ca amana cat pot plata ratei, din lipsa de timp. Aceasta problema, care tine de comoditatea fiecaruia, se poate rezolva apeland la unele dintre serviciile oferite de banci - Internet banking, mobile banking sau direct-debit. Acest din urma serviciu nu presupune decat semnarea unui contract prin care banca se ofera sa faca, la scadenta, plata unei rate. Prin direct-debit se pot efectua, de asemenea, si plati catre furnizorii de utilitati. E adevarat, banca percepe un comision pentru fiecare astfel de operatiune, dar acesta este simbolic si oricum mult mai mic decat costurile unui eventual drum la ghiseul bancii. Totul este, evident, sa ai bani in contul din care se realizeaza plata.

Anul de gratie 2006

Pana nu de mult, serviciul direct-debit era foarte putin bagat in seama pe piata bancara romaneasca. Citibank si Raiffeisen Bank au fost printre primele care l-au promovat, in cursul anului trecut. Banca austriaca a lansat chiar un serviciu care permite plata facturilor catre furnizorii de utilitati - debitul direct interbancar, prin care clientii pot plati automat toate facturile catre furnizori, chiar daca au cont deschis la alta banca decat furnizorul. Exemplul celor doua a fost urmat imediat de Banca Transilvania, BCR, BRD (are deja incheiate parteneriate cu peste 35 de facturieri locali si nationali), ABN Amro sau Bancpost. Surprinzator insa, acest serviciu nu a fost foarte mediatizat, chiar in conditiile in care unele institutii bancare au renuntat la comisioanele percepute clientului platitor.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.