Cum a ajuns Rupert Murdoch cel mai influent magnat media Imperiul Murdoch, concretizat in corporatia News Corp, include, pe langa celebrele publicatii The Sun, Times, New York Post , News of the World si acum Wall Street Journal, si casa de editura HarperCollins, studioul de productie cinematografica 20th Century Fox, posturile de televiziune Fox, BSkyB si Star TV si site-ul interactiv MySpace.

Murdoch a revenit, inca o data, in atentia publica, datorita preluarii cotidianului Wall Street Journal din bratele familiei Bancroft, actionari majoritari ai truistului Dow Jones. Discutiile privind tranzactia si confirmarea noului proprietar al cotidianului au starnit si mai multa valva, dar si ingrijorari in privinta viitorului publicatiei: va reusi Rupert Murdoch, cu stilul sau agresiv, sa asigure in continuare independenta cotidianului?

Desi Murdoch a promis ca va constitui in mod special un comitet independent de redactori pentru Wall Street Journal, gurile rele spun ca Murdoch va actiona, in felul sau, cum a facut-o si pana acum. “Incerc sa pastrez legatura cu detaliile...de asemenea ma uit pe produs zilnic. Aceasta nu inseamna ca intervii, dar e important, ocazional, sa arati ca te implici. Acest lucru arata ca intelegi ceea ce se intampla”, sustine insa Murdoch.

Citeste si:

Ce se afla insa in spatele puternicului miliardar? De unde aceasta agresivitate proverbiala, se intreaba BBCNews?

Rupert Murdoch a fost dintotdeauna atras de lumea publicatiilor. Nascut in 1931 in Australia, tatal sau a fost un magnat media regional care i-a ghidat primii pasi in cariera. Dupa anii studentiei petrecuti la prestigioasa Oxford University ,in Marea Britanie, Murdoch a obtinut un job de redactor la cotidianul britanic Daily Express.

La 22 de ani, Murdoch s-a intors in tara sa natala, pentru a prelua conducerea publicatiei tatalui sau, Adelaide News, care era in pierdere la acea vreme. Aducerea ziarului pe profit a fost punctul de plecare in succesele lui Murdoch si in lansarea de mai tarziu a imperiului sau media. Dupa episodul Adelaide News, s-a lansat puternic intr-o campanie laborioasa de achizitii, punand bazele primului sau ziar national, The Australian.