Guvernul va emite o lege speciala pentru privatizarea Automobile Craiova, pentru ca pretentiile companiei Ford, singurul ofertant, nu se incadreaza in cadrul legislativ actual, a declarat pentru NewsIn, Sebastian Vladescu, presedintele Comisiei de privatizare. "Am primit mandat de la Guvern sa negociez in cadrul unei legi speciale pentru privatizarea Automobile Craiova. Pretentiile Ford, pe care nu le pot face pu-blice inca, nu se regasesc in cadrul legislativ pentru privatizare.

Ford vrea sa preia o societate curata", a precizat Vladescu. Potrivit acestuia, reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pina la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie. "Daca vom acorda ajutoare de stat, acestea se vor incadra cu siguranta in schemele de ajutor agreate de Uniunea Europeana", a afirmat Vladescu, adaugind ca pretul de cumpararea nu a facut inca obiectul negocierilor cu compania americana. Secretarul de stat din Ministerul Finantelor spera ca legea va fi aprobata de Parlament in septembrie, pentru ca "cei de la Ford nu sint dispusi sa astepte pina in 2008".

Singurul ofertant

Ford Motor Company este singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova. Anuntul de privatizare a pachetului de actiuni de 72,4% detinut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova (Daewoo) a fost publicat pe 23 mai. Ofertele finale au putut fi depuse pina pe 5 iulie. Anterior, Comisia a mai publicat un anunt pentru depunerea de scrisori de intentie neangajante, pina pe 25 aprilie. La data limita, Comisia a primit trei oferte neangajante pentru Automobile Craiova, de la societatile General Motors Corporation, Ford Mo-tors Company si JSC Russian Machines. General Motors si JSC Russian au renuntat, ulterior, sa se mai inscrie in cursa pentru privatizarea societatii romanesti. Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei si este unicul actionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinind 49% din capitalul social al societatii. Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania. Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006.