Carnea de pui castiga din ce in ce mai mult teren, in detrimentul celei de porc.

romanii au inceput sa-si schimbe obiceiurile de consum alimentar. Acest lucru este demonstrat de cererea tot mai mare pentru alimente preparate si semipreparate si de limitarea consumului unor alimente cu valoare nutritiva ridicata. Reprezentantii hipermarketurilor si cei ai producatorilor de carne de pasare constientizeaza aceste tendinte si, drept urmare, tin cont de ele in afacerile lor. Chiar daca nu exista inca un consum sezonier clar definit al unor produse in detrimentul altora, diferentele intre alimentele preferate vara si cele cumparate iarna incep sa fie resimtite de marile lanturi de magazine.

Iarna nu-i ca vara...

Reteaua Carrefour, de pilda, a identificat o crestere a cererii de alimente mai usoare, de fructe si de legume vara. Daca producatorii de carne de pui au reusit sa onoreze aceasta solicitare a pietei, agricultorii au esuat partial, din cauza secetei prelungite. "Nu exista o sezonalitate clar definita, in general se prefera alimentele mai lejere. Consumul de carne de pasare creste in special pe articolele dedicate pentru barbecue", a declarat Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour. Ea a constatat in aceasta perioada si o cerere mai mare pentru fructe si legume de sezon, insa a subliniat ca seceta din tara se simte la nivelul cantitatilor existente in piata de fructe si legume originare din Romania.

"In sectoarele industrializate, cum este cel al carnii de pui, furnizorii sunt mult mai flexibili si mai reactivi la aceasta crestere a cererii", a afirmat reprezentanta retelei de hipermarketuri. In ceea ce priveste evolutia departamentelor de alimente preparate si semipreparate, Andreea Mihai a aratat ca in topul vanzarilor sunt mancarurile gatite si salatele. "Este un segment in continua crestere, fara a inregistra totusi evolutii spectaculoase de la un an la altul. In topul vanzarilor sunt mancarurile preparate si salatele."