Un credit auto contractat de la o banca din Romania devine mai avantajos decit sistemul de finantare in leasing. In primul rind pentru ca, potrivit ultimelor prevederi fiscale, la leasing TVA se aplica intregii rate lunare, si nu doar principalului, asa cum se intimpla pina acum. Din start, pentru leasing rata creste cu 19%, lucru care nu se intimpla in cazul creditului bancar.

In al doilea rind, incepind cu acest an, utilizatorul masinii este nevoit sa declare singur automobilul la directiile fiscale si sa achite singur impozitele, chiar daca masina apartine de fapt companiei de leasing. In al treilea rind, dobinzile practicate de banci pentru astfel de credite incep sa se apropie de cele pentru leasing. O Dobinda Anuala Efectiva de 10% este cu nici doua procente mai mare decit dobinda practicata de companiile de leasing. Nu in ultimul rind, marele avantaj este ca, pe toata perioada creditului, contractantul este proprietar de drept al automobilului.

Desi reprezinta inca un produs secundar, creditul auto creste, iar un exemplu concludent il reprezinta primele cinci clasate din sistemul bancar romanesc. Dupa primul trimestru, la BCR, BRD, Raiffeisen, UniCredit Tiriac si Banca Transilvania, ponderea creditului auto se situeaza intre 2 si 6% in total active, inregistrind o crestere in medie cu 1% fata de perioada similara a anului trecut.

Pentru un credit auto in valoare de 34.000 de lei cu un avans achitat de 6.090 de lei pe o perioada de trei ani veti returna intre 39.000 si 42.000 de lei, potrivit www.finzoom.ro . La BRD, DAE este de 10,53% cu o rata a dobinzii variabila de 6,90%. Banca percepe un comision initial de 4% din valoarea totala a finantarii. Dupa trei ani, pentru cei 34.000 de lei sau echivalentul a 13.000 de euro veti plati 39.857 de lei.