Propunerile neangajante ale celor doua firme romanesti, continind o componenta financiara, una tehnica si una sociala, se alatura altor zece oferte primite de statul ungar pentru privatizarea MAV Cargo de la firme din Ungaria, Marea Britanie, SUA, Germania, Austria, Slovacia, Ucraina si Rusia.

In urma achizitiei MAV Cargo, CFR Marfa se va dezvolta semnificativ si isi va intari pozitia pe piata interna, afirma reprezentantii societatii de stat. „Am depus luni oferta care are trei componente - una financiara, una tehnica si una sociala. Preluarea companiei unguresti ar conduce la o dezvoltare frumoasa a CFR Marfa, la consolidarea relatiilor cu pietele europene si la intarirea pozitiei la intern, urmind sa conduca, de asemenea, la imbunatatirea serviciilor pentru portofoliul nostru de clienti“, a declarat directorul general al CFR Marfa, Liviu Bobar, potrivit MEDIAFAX. Sursele de finantare a achizitiei pot fi obtinute prin asocierea cu un consortiu bancar sau cu fonduri de investitii, a declarat recent ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

CFR Marfa a incheiat anul trecut cu venituri totale de 529,8 milioane de euro. Societatea are aproximativ 19.000 de angajati si detine un parc de aproape 1.000 de locomotive, circa 55.000 de vagoane si doua feriboturi. Compania avea, anul trecut, aproximativ 80% din piata de transport feroviar.