OMV va investi, in acest an, 13 milioane de euro in dezvoltarea retelei proprii de distributie a carburantilor, a declarat Rainer Schlang, director in cadrul companiei pentru divizia care gestioneaza activitatile din Romania, Bulgaria si Serbia.
Compania intentioneaza sa deschida anul acesta opt pana la zece noi unitati, urmarind tinta fixata pana in anul 2008, de a ajunge la un numar de 100 de benzinarii in Romania si o cota de piata de aproximativ 10 la suta. In prezent, OMV opereaza 68 de statii de distributie, corespunzator unei cote de piata de aproximativ 7 la suta.

Compania a lansat, vineri, in cadrul unei benzinarii proprii din Oradea, un nou produs, denumit AdBlue, care este destinat camioanelor de ultima generatie, dotate cu tehnologie SCR. Acest sistem este alcatuit din trei componente principale - un motor cu presiune de injectie mare, un catalizator aditional si un rezervor in care se introduce AdBlue.

Substanta respectiva este o solutie chimica apoasa, nontoxica, a carei utilizare reduce semnificativ emisiile de particule solide si de oxid de azot al unui camion dotat cu motor diesel.
Rezervorul in care se face alimentarea cu AdBlue are capacitati de peste 60 de litri, astfel incat o noua alimentare cu acest produs poate fi facuta o data la 4.000 km.

Citeste si:

Benzinaria OMV, amplasata pe centura orasului Oradea, este prima din regiunea Europei de Est care dispune de o pompa cu alimentare cu AdBlue.
In total, OMV opereaza doar alte patru statii asemanatoare pe plan european si intentioneaza sa deschida alte doua unitati similare in Serbia si in Bulgaria, in acest an.

Pana in 2007, compania anticipeaza ca numarul statiilor proprii adaptate pentru distributia acestui produs va creste pana la 67. Pretul unui litru de AdBlue se ridica la 26.990 lei.
In Romania, compania Mercedes dispune de doua camioane de prezentare, care sunt dotate cu tehnologia SCR si care utilizeaza AdBlue.