Cum faci sa iti cresti cifra de afaceri daca vanzarile tale depind de performantele distribuitorilor? Nu ii poti forta sa investeasca in dezvoltarea retelei ori in training.

Poti totusi sa-i motivezi pe vanzatorii lor sa iti vanda mai bine marfa ta. Plecand de la emiterea bonurilor cadou, companiile au descoperit o piata in programele de motivare si fidelizare croite pe nevoile clientului.
Anual, acestea gestioneaza sute de astfel de proiecte pentru clienti care vor fie sa-si promoveze mai bine serviciile prin intermediul partenerilor cu care lucreaza, fie sa isi motiveze propriii angajati. Pe scurt, un astfel de program se desfasoara astfel: consultantii companiei stabilesc impreuna cu beneficiarii obiectivele, de obicei de vanzari, iar atingerea tintelor este premiata. Cele mai bune performante beneficiaza de obicei de premiul cel mare.

Fidelizare, atat pentru angajati, cat si pentru partenerii de afaceri

Cererea de programe de motivare si fidelizare Accentiv, oferite de compania Accor Services, a crescut in acest an cu aproape 40%. Cele mai multe proiecte, peste 60%, sunt cele de motivare externa, ale companiilor" care vand preponderent prin distribuitori si dealeri.

Ca domenii de activitate se evidentiaza pharma si FMCG. Cristina Hlinschi, director Marketing &Comunicare al Accor Services, remarca insa si o crestere puternica a cererii pentru progamele de motivare si fidelizare a propriilor angajati ai companiilor, nu doar pe cei ai partenerilor de afaceri. Surprinzator, companiile care apeleaza la astfel de servicii nu sunt neaparat multinationale. Aproape jumatate dintre beneficiari sunt firme romanesti, medii si mari, ne spune Hlinschi.