Avind cea mai mare acoperire in mediul urban din Europa (84%), televiziunea ramine pentru romani cea mai cautata sursa de divertisment si informatii, se arata in cea de-a zecea editie a ghidului anual Media Fact Book, lansat joi de Initiative Media Romania. In ultimul an au fost lansate patru posturi tv autohtone si tot atitea si-au anuntat intrarea pe piata pina la sfirsitul verii.

Suprematia televiziunii se traduce si prin faptul ca timpii alocati spoturilor pe tv sint vinduti deja agentiilor de profil pina la sfirsitul anului. Incasarile sint pe masura: 224 de milioane de euro in 2006 si o estimare de 324 de milioane pentru acest an. “Daca, la nivel international, bugetele alocate pentru tv ating 40-50% din bugetul advertiserilor, in Romania se investesc aproape 60-65% in campaniile de pe micul ecran”, declara Alexandra Olteanu, Buying Director in cadrul Initiative Media Romania.

Televizorul vinde pentru ca genereaza impulsul de a cumpara exact in momentul difuzarii spotului, argumenteaza reprezentantul Initiative Media. “In plus, costurile pentru a atinge 1.000 de persoane sint de 2 euro, fata de 6 euro pentru Internet. Este unul dintre cele mai mici costuri din Europa Centrala si de Est”, exemplifica Olteanu.