Jucatorii din telecom - cei mai mari investitori in publicitatea locala Cu o investitie de peste 233 de milioane de euro, companiile din telecom devin principalii cumparatori de advertising, pe o piata in crestere cu 33%, in ultimul an. In 2007, piata de publicitate in Romania va creste cu 34-35%, si se va apropia de pragul psihologic de o jumatate de miliard de euro net. Potrivit studiului Initiative, nivelul total al pietei de publicitate in acest an va ajunge la 485 de milioane de euro net, dupa ce in 2006 a fost de 363 de milioane de euro.

Factorii care mentin trendul ascendent al industriei sunt puterea de cumparare tot mai mare a consumatorilor si dezvoltarea noilor media. In ciuda faptului ca audientele descresc pe masura ce utilizatorii devin tot mai ocupati, canalele media se inmultesc si se diversifica. Anul 2006 a fost animat de o dezvoltare a mediului de afaceri, mai ales in domeniile telecomunicatii, financiar-bancar si farmaceutic, dar si automotive si retail.

Citeste si:

Televizunea va inghiti in 2007 intre 65-67% din bugetul de publicitate de pe piata din Romania, asta in conditiile in care media europeana este de 45-50%. Cheltuielile pentru publicitatea TV vor creste cu 45% in 2007, in ciuda scaderii de zece procente a audientelor. Aproximativ 2% din aceasta scadere este cauzata de cresterea nivelului de trai in Romania. Telespectatorul dispune acum de mai multe mijloace de petrecere a timpului liber, alocand televiziunii tot mai putin timp. Insa „criza audientelor” este cauzata, in principal de emigrarea romanilor si de focusarea generatiei tinere asupra Internetului, ca principal mijloc de informare.

In timp ce posturile generaliste pierd din audienta, statiile de nisa castiga tot mai mult teren, pe fondul scaderii generale a numarului de telespectatori. In prezent, in Romania exista 39 de posturi cu acoperire nationala, iar in acest an se vor lansa inca patru.