Fie ca vorbim despre un nou tip de publicitate outdoor, fie de reclame amplasate pe masini proprietate personala, avem in vedere nu numai noi audiente pentru advertiseri dar si venituri de peste 1 milion de euro pe an pentru firmele romanesti furnizoare de astfel de servicii.

O astfel de forma de promovare este prezenta deja in piata de cativa ani,
insa doar sub forma mesajelor publicitare purtate de masinile de
companie. Noul tip de business propus de cateva firme romanesti
"pioniere" se refera insa la colectarea unor baze de date cu soferi
dispusi sa poarte reclame " sub forma de autocolante" pe masinile
proprii, sistem care are drept principal avantaj numarul mult mai mare
de masini care pot fi atrase. In schimb, acesti soferi sunt platiti cu o
anumita suma de bani lunar, care poate varia intre cateva zeci si cateva
sute de euro.

"Baza noastra de date numara cateva sute de masini proprietate personala
si taxi-uri. Estimam incasari anuale de circa 1,2 milioane de euro din
inchirierea spatiului de pe aceste masini catre advertiseri", spune
Horia Nistor, managing partner al companiei Expressive Concept Media,
care a lansat recent pe piata serviciul de publicitate pe masini
ColantAuto.ro <http://colantauto.ro/>.

Conform lui Nistor, soferii nu trebuie sa plateasca nimic pentru a face
parte din sistem, ci doar sa poarte reclama pe masina in intervalul de
timp stabilit prin contract.

Industria cea mai interesata de acest tip de publicitate este FMCG, insa
exista potential pentru atingerea unor noi consumatori si pentru banci,
firme de asigurari sau operatori de turism, spune Nistor, a carui
companie este singurul furnizor de astfel de servicii din Bucuresti.

Pro si contra

Dezavantajul acestui tip de publicitate este dificultatea de a contoriza
efectele, un minus valabil de altfel pentru intreaga piata outdoor.

"In schimb", spune Nistor, "ceea ce aducem inovator in piata este o
adevarata bursa virtuala, unde companiile isi pot selecta exact soferii
cei mai potriviti pentru a le purta mesajul publicitar, in functie de
criterii precum varsta, educatie, numarul de kilometri parcursi, traseul
pe care conduce zilnic".

In Romania exista si alte companii de profil, care activeaza in orase
precum Cluj sau Oradea.

Exemplu dinspre Vest

Modelul de business, botezat "carvertising" a fost importat din
Occident, unde functioneaza in tari precum Franta, Anglia sau Ungaria.

"Piata franceza a fost putin suspicioasa la inceput, insa serviciul a
devenit foarte popular dupa ce companii mari precum L'Oreal, Danone sau
Coca Cola au devenit clientii nostri", a spus Edmond Cohen, director
general al companiei LibertyDrive din Franta. Aici, proprietarii de
masini Smart primesc 100 de euro pentru fiecare campanie LibertyDrive,
insa compania detine si o serie de masini ? aceeasi marca ? pe care le
inchiriaza cu 150 de euro pe luna.

"Baza de date este foarte importanta, iar noi avem cam 1.300 de persoane
de pe intreg teritoriul Frantei care detin o masina Smart si sunt de
acord sa poarte reclama pe ea", a mai spus Cohen, care a precizat ca
afacerea sa creste cu circa 50% pe an.

Motivele? "Companiile isi doresc noi medii pentru a-si plasa mesajele,
iar succesul acestui mediu este vizibil pe strada, pentru ca e un mediu
nou iar noi lucram la creativitatea design-ului reclamelor", spune
oficialul firmei franceze. "Insa acest mediu nu va fi ca TV-ul sau ca
radio-ul. Este un mediu complementar, o modalitate de a da valoare
adaugata campaniilor deja existente", a conchis Edmond Cohen.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.