"Aceasta masura va duce la debirocratizarea serviciilor administrative ale Fiscului avand in vedere ca un agent economic care pana acum era nevoit sa completeze de la 10 pana la 50 de ordine de plata, de acum va completa doar doua ordine de plata: pentru bugetul de stat si pentru contributiile sociale", a explicat presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).


Ulterior, ANAF va face distributia sumelor in Trezorerii pentru fiecare buegt in parte. ANAF a decis declararea termenului de implementare a acestei masuri de la 1 ianuarie 2008 la 1 septembrie 2007.
Potrivit lui Chitoiu, noul sistem informatic se va aplica de la 1 sepetmbrie doar pentru companiile care nu inregistreaza datorii la stat, urmand ca extinderea sistemului si pentru cele cu datorii sa se realizeze de la 1 ianuarie 2008.

In prezent, angajatorii platesc cinci categorii de contributii sociale aplicate fondului de salarii, iar angajatii datoreaza trei categorii de contributii la venitul brut. Astfel, angajatorii platesc contributia de pensii (19,5%), sanatate (6,7%), somaj (2,25%), contributie pentru accidente de munca si boli profesionale (intre 3,6-0,4%), pentru concedii si indemnizatii (0,85%), iar angajatii datoreaza pentru pensii (9,5%), sanatate (6,5%) si somaj (1%). Contribuabilii platesc fiecare categorie de contributii intr-un cont separat la trezorerie, informeaza NewsIn.