Sistemul mondial de zboruri low-cost este amenintat de taxele aplicate pentru emanatiile de dioxid de carbon.

Sistemul low-cost, amenintat de taxele de mediu Daca pana in prezent aviatia civila a fost scutita de aceste taxe, nivelul poluarii produs de aceasta este tot mai ridicat, astfel incat autoritatile sunt nevoite sa ia masuri.

Peste 550 de milioane de tone de gaz cu efect de sera, emanate anual in atmosfera provin din sectorul aviatic, anunta publicatia elvetiana Le Temps. Oficial, acest sector nu este responsabil decat de 2% din de emanatiile totale cu dioxid de carbon. Totusi, traficul aerian a cunoscut o crestere accelerata in ultimii ani, iar pana in 2030 acest procent este estimat ca va ajunge la 2,4%.

Cel mai recent raport realizat de revista economica Stern, subliniaza ca pana in anul 2050 procentul emantiilor provenite de la avioane se va tripla.

Impactul aviatic asupra mediului incojurator este insa mult mai ridicat decat o arata statisticile. Specialistii sustin ca cifrele rapoartelor emise nu includ toate toate tipurile de substante emanate care polueaza atmosfera. De exemplu „darele” de condens emise de avioanele cu reactii la altitudini ridicate provoaca formarea norilor si au drept consecinta directa incalzirea atmosferica.

Astfel, tot mai multe organizatii ecologice, politicieni dar si pasageri care isi doresc sa calatoreasca mult mai responsabil, fac din ce in ce mai multe presiuni asupra companiilor aeriene. Oportuniste sau nu, companiile aeriene au simtit presiunile ce vin din exterior, astfel incat din ce in ce mai multi constructori de avioane si reactoare, si-au mutiplicat in ultimile luni declaratiile conform carora doresc sa reduca cantitatea de gaz utilizata, desi nici unei companii aviatice nu ii este perceputa inca o taxa pentru utilizarea de kerosen.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.