Business 2 Iulie 2007 01:00
Piata romaneasca de mystery shopping a atins un milion de euro, fata de 1,5 miliarde euro, piata globala.

Firma Future Marketing, unul dintre cei mai importanti provideri de mystery shopping din Romania, vrea sa intre puternic si pe pietele externe. Altfel spus, romanii pe care compania ii are in baza de date si care desfasoara activitati de mystery shopping vor fi trimisi in tarile din jur pentru a „spiona“ salariati din magazine, dupa ce firma romaneasca a fost angajata in acest scop de proprietarii magazinelor de acolo. Cei care fac munca efectiva de mystery shopping sint angajati part-time ai companiilor care se duc prin magazine, banci, restaurante sau pe la alti prestatori de servicii pentru a verifica in ce masura angajatii acestora isi fac treaba.

Compania Future Marketing a devenit de curind membra a asociatiei de profil la nivel mondial, lucru ce ii va permite mai usor accesul pe pietele externe. „Obtinerea statutului de membru Mystery Shopping Providers Association (MSPA) face parte din strategia Future Marketing de a se extinde si pe pietele din alte tari“, a declarat Ioana Maria Bostina, Managing Partner al Future Marketing.

Estimata la aproximativ 1,5 miliarde de dolari la nivel global, piata de mystery shopping din Romania a inceput sa se dezvolte in urma cu aproximativ patru ani si a ajuns, potrivit previziunilor companiilor din domeniu, la aproximativ un milion de euro. „Comparativ cu anul trecut estimam o crestere cu aproximativ 10%“, considera Bostina.

Mystery shopping desemneaza o modalitate prin care o companie isi poate da seama in ce masura angajatii sai raspund cerintelor clientilor si isi desfasoara activitatea conform standardelor impuse. Concret, acest lucru se poate face angajind mystery shoppers (cumparatori misteriosi) care fac vizite la sediile companiei respective comportindu-se ca un client oarecare. Ulterior, acestia completeaza un raport in care specifica modul in care salariatii companiei respective s-au comportat. „Foarte multe dintre companiile romanesti opteaza pentru verificarea propriilor angajati, dar monitorizeaza in acelasi timp si activitatea concurentei care are puncte de lucru in aceeasi zona. Exista insa si situatia in care o companie sa angajeze mystery shoppers pentru a vedea ce servicii ofera concurenta“, explica Bogdan Dumitru, PR Manager Future Marketing.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.