Schimbare de look la McDonald's: restaurante elegante McDonald's tocmai desfasoara un experiment care contrazice imaginea de tejghea si restaurant drive-in pe care gigantul american si-a construit-o de-a lungul timpului. Noile restaurante ofera confortul, ambianta si meniul unor localuri de lux, combinate cu preturile mici, de fast-food.

Noile restaurante elegante, deschise de McDonald's in Europa, i-au adus gigantului american castiguri considerabile. Profitul operational al companiei a crescut cu 38% in primul trimestru din 2007, iar vanzarile au urcat cu noua procente. Avand in vedere faptul ca francizele suporta majoritatea costurilor de renovare, miscarea nu reprezinta o povara financiara pentru compania-parinte.

Michael Heinritzi este detinatorul a 30 de francize McDonald's in sudul Germaniei, printre care si un restaurant luxos, cu canapele din piele si podele din lemn masiv. McCafe-ul de langa serveste paste, tiramisu si capuccino in cesti de portelan chinezesc. Cheltuielile pentru renovarea localului au ajuns la 750.000 de euro, pe care Heinritzi spera sa ii recupereze in patru pana la sase ani. Preturile in restaurantul elegant sunt mai mari, insa vanzarile au crescut proportional. Clientii McDonald's ii includ acum si pe oamenii de afaceri, care intra dimineata pentru o ceasca de cafea.