Salariatii devin tot mai constienti de propria valoare 47% dintre angajati cred ca ar gasi usor alt loc de munca

Faptul ca atitudinea angajatilor "sufera" schimbari din ce in ce mai vizibile, si devin tot mai constienti de propriile valori, atragerea si motivarea de noi oameni va deveni cea mai semnificativa problema cu care se vor confrunta marile firme, releva studiul Best Employers. Astfel, conform analizei mentionate, 83 la suta dintre specialistii de resurse umane, care lucreaza in companiile cu un ritm accelerat de crestere din regiune, considera ca in urmatorii 3-5 ani atragerea fortei de munca va deveni cea mai acuta problema pentru marile firme. De altfel, varianta cu care 71% dintre liderii companiilor sunt de acord. Cele mai mari "lupte" se vor da pentru profesionistii cu abilitati de leadership, vanzari sau din domeniul tehnic.

Angajatului i-au crescut pretentiile

Specialistii din resurse umane avertizeaza pe cai statistice ca managerii vor fi dezamagiti de performante, daca vor esua in a tine pasul cu modificarea rapida a factorilor motivationali ai angajatilor intr-o Uniune Europeana aflata in extindere. Asta, mai ales daca tinem cont si de faptul ca dorinta de mobilitate a salariatului a crescut odata cu o constientizare mai accentuata a propriilor randamente profesionale. 47 procente dintre angajati cred ca le-ar fi usor sa isi gaseasca un nou loc de munca daca il parasesc pe cel actual, in timp ce alti 33% considera ca este posibil, cu toate ca ar trebui sa depuna eforturi in acest sens. Totodata, doar 8% au declarat ca le-ar fi teama sa isi caute un nou serviciu.

Bunii angajatori capata profit

Conform studiului Best Employers, cei mai buni angajatori genereaza un profit cu 24% mai mare pentru actionari decat celelalte companii. Diferenta este data de corectitudinea fata de angajati, abilitatea de a inspira oamenii si recunoasterea si recompensarea performantelor remarcabile, gradul ridicat de incredere in acestia si satisfactia oferita de liderii companiei. Printre factorii care ar determina cresteri semnificative ale implicarii angajatilor sunt revizuirea si completarea planurilor de beneficii financiare si non-financiare, cu 30% dintre repondenti; punerea la dispozitia angajatilor a unor reale oportunitati de dezvoltare a carierei (29%) si imbunatatirea metodelor de valorizare in cadrul companiei, au raspuns 28% dintre cei chestionati.

Instabilitate

Tot din analiza reiese ca numai unul din 3 angajati din esantionul studiat crede ca este corect platit in functie de rezultatele sale si tot unul din 3 angajati crede ca in actualul loc de munca este corect platit, in comparatie cu alte posibile locuri de munca. Acest lucru explica in mare masura deciziile multor angajati de a-si schimba locul de munca pentru promisiunea unui salariu mai generos decat precedentul. O alta concluzie a studiului este ca 62% dintre participanti nu se pot imagina in conditiile de a munci mai mult de un an in cadrul organizatiilor din care fac parte si numai 19% dintre ei plaseaza locul de munca actual pe o pozitie superioara fata de alte posibile companii pentru care ar putea sa lucreze. Pluri Consultants, partener strategic al Hewitt, in colaborare cu revista Biz, partener media exclusiv, a implementat in Romania studiul de implicare Best Employers, derulat la nivel mondial de Hewitt Associates International, companie cu peste 60 de ani de experienta in domeniul resurselor umane. Studiul de implicare a fost realizat in 2006/2007 in Europa Centrala si de Est in 10 tari: Austria, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Turcia, Polonia, Romania si Rusia.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.