Statul nu are suficienti bani pentru a asigura completarea creditelor BEI necesare eliminarii efectelor inundatiilor din 2005.

Podurile distruse de inundatii nu pot fi reparate si astfel cheltuielile celor nevoiti sa-si transporte marfurile pe calea ferata sporesc.

Bulgarii ne reproseaza nerepararea podului de la Gradistea, aflat pe coridorul pan-european IX.
zeci de poduri rutiere si de cale ferata sunt impracticabile de mai bine de doi ani de zile, chiar daca Banca Europeana de Investitii (BEI) a asigurat cofinantarea reabilitarii lor. In tot acest timp, statul roman, care trebuia sa completeze fondurile, nu a alocat suficienti bani acestui proiect. Dincolo de implicatiile la nivel national, constand in calvarul soferilor nevoiti sa ocoleasca zeci de kilometri, situatia are si repercusiuni internationale.

Implicatii internationale

Ministerul bulgar al Transporturilor a transmis recent institutiei similare din Romania ingrijorarea sa referitoare la intarzierea reabilitarii podului feroviar de la Gradistea. "Podul se afla pe coridorul pan-european IX, iar faptul
ca el nu este functional de doi ani de zile ingreuneaza serios traficul, atat cel de calatori, cat si cel de marfa", ne-a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.