Statul nu are suficienti bani pentru a asigura completarea creditelor BEI necesare eliminarii efectelor inundatiilor din 2005.

Podurile distruse de inundatii nu pot fi reparate si astfel cheltuielile celor nevoiti sa-si transporte marfurile pe calea ferata sporesc.

Bulgarii ne reproseaza nerepararea podului de la Gradistea, aflat pe coridorul pan-european IX.
zeci de poduri rutiere si de cale ferata sunt impracticabile de mai bine de doi ani de zile, chiar daca Banca Europeana de Investitii (BEI) a asigurat cofinantarea reabilitarii lor. In tot acest timp, statul roman, care trebuia sa completeze fondurile, nu a alocat suficienti bani acestui proiect. Dincolo de implicatiile la nivel national, constand in calvarul soferilor nevoiti sa ocoleasca zeci de kilometri, situatia are si repercusiuni internationale.

Citeste si:

Implicatii internationale

Ministerul bulgar al Transporturilor a transmis recent institutiei similare din Romania ingrijorarea sa referitoare la intarzierea reabilitarii podului feroviar de la Gradistea. "Podul se afla pe coridorul pan-european IX, iar faptul
ca el nu este functional de doi ani de zile ingreuneaza serios traficul, atat cel de calatori, cat si cel de marfa", ne-a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.