Premierul Calin Popescu Tariceanu a vizitat, ieri, fabrica de automobile DAEWOO Craiova, unde a discutat cu conducerea unitatii gasirea unor solutii pentru continuarea activitatii si dupa luna octombrie a acestui an, cand intreprinderii ii expira licenta de productie sub marca Daewoo.

Aceasta deoarece noul patronat al grupului coreean DAEWOO, concernul GENERAL MOTORS, nu este interesat de preluarea fabricii din Romania. In prezent, societatea are o intelegere cu GM - DAEWOO Auto and Technology, care a preluat din septembrie 2002 o parte din activele DAEWOO Motor Co., intelegere care ii da dreptul sa produca componente sub licenta Daewoo doar pana in octombrie 2005. Cu toate ca in acest an se estimeaza o crestere a vanzarilor de automobile cu 30 la suta fata de 2004 (din care 54 la suta la export), uzina craioveana risca sa ramana fara comenzi daca statul roman nu va gasi un partener care sa preia actiunile detinute de grupul sud-coreean.

Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ca la ora actuala Guvernul nu are nici o solutie in acest sens. Nici macar din partea partenerilor traditionali de la CITRO╦N, cu care se stie ca prim-ministrul este in relatii bune. "Nu exista in momentul de fata nici cea mai mica intentie a CITRO╦N de a reveni la Craiova. Eforturile facute de RENAULT la DACIA Pitesti creeaza insa premisele unei solutii de perspectiva si pentru DAEWOO Craiova. Problema noastra prioritara acum este ce se intampla cu uzina dupa expirarea licentei", a declarat Tariceanu.

Electroputere Craiova ar putea fi privatizata pe bucati

Citeste si:

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) va relua, pentru a cincea oara, procesul de privatizare a Uzinei Electroputere Craiova, prin aplicarea unei noi strategii care ar putea presupune divizarea companiei in patru centre de profit si vanzarea fiecarui segment in parte, a declarat, ieri, Gabriel Zbarcea, presedintele AVAS.

El a precizat ca au fost primite unele oferte din partea investitorilor interesati insa sa preia sectii separate din cadrul uzinei, dar nu si intreaga societate. "Am putea gasi foarte multi ofertanti interesati fie doar de sectia de locomotive, fie de masini electrice rotative si care ar putea duce compania mai departe, cu numarul de salariati alocat in prezent celor patru centre de profit", a spus Zbarcea, care a apreciat ca o astfel de strategie ar permite Guvernului sa atraga cat mai multi ofertanti la Electroputere Craiova.

El a precizat ca Autoritatea a respins cele doua oferte depuse pentru privatizarea uzinei, din cauza lipsei documentelor de calificare corespunzatoare si a garantiilor necesare.