Cardurile de afinitate reprezinta unul dintre produsele bancare specializate, care se adreseaza, in special, organizatiilor de tipul asociatiilor profesionale, universitatilor sau cluburilor de fotbal. Desi acest tip de card prezinta unele avantaje fata de cardurile clasice, ele sunt destul de greu de gasit in portofoliul bancilor.

"Avantajul bancii consta in atragerea de noi clienti, avand in vedere unicitatea acestui produs pe piata. Cardurile tip afinitate sunt emise exclusiv in baza conventiilor incheiate, iar posesorii lor nu suporta costuri suplimentare fata de un card obisnuit", au declarat reprezentantii MKB Romexterra Bank, una dintre bancile din sistem care emit astfel de carduri. In afara de aceasta, cardurile de afinitate mai sunt intalnite doar in portofoliul Emporiki Bank, insa cardurile puse la dispozitie de banca prezinta unele caracteristici diferite.

MKB Romexterra Bank emite trei carduri de afinitate

MKB Romexterra Bank emite carduri tip afinitate in baza conventiilor incheiate cu Federatia Sindicatelor Libere si Independente din Petrom (FSLI Petrom), Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania (CNASR) si Sindicatul National al Functionarilor Publici (SNFP).

Produsul poate fi folosit atat ca instrument financiar, cat si ca modalitate de legitimare in cadrul institutiei respective. Cardul este emis in lei si poate fi folosit oriunde in lume, unde este afisata sigla MasterCard, atat pentru retrageri de numerar, cat si pentru tranzactii la comercianti sau prin Internet - pentru acest tip de tranzactii beneficiind de standardul 3D Secure, care presupune cel mai inalt grad de securizare a platilor prin Internet.

Cardul, legitimatie de serviciu

Avantajele clientului sunt multiple, prin faptul ca un singur card ii ofera facilitatile unui cont curent, card de debit, facilitate de descoperit de cont si legitimatie de serviciu. "Cardurile tip afinitate emise de MKB Romexterra Bank se diferentiaza de ofertele existente pe piata prin valorile adaugate acestui tip de card: asigurari de viata atasate cardurilor si fotografia posesorului pe aversul cardului, ceea ce prezinta o securitate sporita atunci cand cardul este utilizat la comercianti", ne-au declarat reprezentantii bancii.

Intrebati care sunt costurile pe care le presupune emiterea unor astfel de carduri, reprezentantii MKB Romexterra Bank ne-au spus ca: "Acestea nu difera de celelalte carduri emise, cu exceptia costurilor aferente imprimarii fotografiei pe card, care sunt suportate de banca". Anul trecut, prin intermediul cardurilor de afinitate oferite de MKB Romexterra Bank, au fost realizate 318.682 de tranzactii, in valoare totala de 1,3 mld. lei, iar in primul trimestu al acestui an a intermediat 73.532 de tranzactii, cu un total de 321 milioane de lei. Portofoliul de carduri de afinitate al MKB Romexterra numara aproximativ 60.000 de carduri cu fotografie, dupa doi ani si doua luni de la emiterea primului card de afinitate.

Emporiki Bank dedica cardurile suporterilor Dinamo

Emporiki Bank pune la dispozitia fanilor si simpatizantilor echipei Dinamo si nu numai, cardul Maestro Dinamo. Acesta functioneaza ca si cardul Maestro standard, fiind emis ca un card de debit, denominat in lei, euro sau dolari, avand o arie de utilizare nationala si internationala, permitand efectuarea de tranzactii comerciale si retrageri de numerar in mediu exclusiv electronic. Spre deosebire de cardurile oferite de MKB Romexterra Bank, cardul maestro Dinamo nu ofera posesorului o asigurare de viata atasata acestuia si nu constituie o legitimatie.

Presate de iminenta concurenta care se va intensifica pe piata bancara din Romania, tot mai multe banci vor fi nevoite sa-si diversifice gama de produse, care va viza implicit si introducerea cardurilor de afinitate. Astfel, presedintele HVB-Tiriac Bank, Dan Pascariu, a lasat sa se inteleaga posibilitatea introducerii de catre banca a unui astfel de produs. "Se lucreaza acum la mai multe produse care vor aparea odata cu consolidarea fuziunii HVB-Tiriac Bank si UniCredit, insa nu va pot spune mai multe", ne-a declarat acesta.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.