Speculatiile cu terenurile din jurul marilor autostrazi din tara au fost si au ramas in continuare o afacere profitabila. Factorii care determina rentabilitatea unei asemenea investitii sunt numeroasele companii, straine si autohtone, care si-au facut cunoscuta intentia de a demara proiecte logistice (depozite) in aceste zone. Mai mult, relocarea fostilor mastodonti industriali din zonele centrale ale marilor orase devine tot mai evidenta si singurul loc disponibil sunt terenurile din jurul autostrazilor. Din aceste considerente preturile au prins un val ascendent in ultimii doi ani si ameninta sa ramana la acelasi nivel.

"Apropierea de o autostrada atrage in primul rand companiile comerciale care ofera servicii de convenienta conducatorilor auto. In aceasta categorie putem include: restaurante, fast-fooduri, benzinarii, service-uri auto, moteluri, pensiuni etc.", sustine Razvan Sin, consultant in cadrul Departamentului de retail al DTZ Echinox.

La iesirea din oras se fac si blocuri

Citeste si:

Daca in urma cu doi-trei ani majoritatea achizitiilor (80-85%) se realizau cu scopul specularii ulterioare, in prezent principalii cumparatori fac achizitii in scopul dezvoltarii imobiliare (aproximativ 70-75%).

"Dezvoltatorii mari si-au indreptat atentia spre zonele centrale din Bucuresti, dar si spre zonele considerate pana in urma cu patru-cinci ani periferice, dar care datorita expansiunii orasului au capatat o importanta deosebita (Zona Vest: Militari, Drumul Taberei; Zona Nord: Baneasa - DN1, Bucurestii Noi, Barbu Vacarescu-Petricani, {os. Pipera; Zona Est: Pantelimon, Titan).

Zonele limitrofe Bucurestiului au in continuare cresteri peste media pietei, insa strict conditionat de dezvoltarile infrastructurii, dar si a suprastructurii. Astfel sunt zone in care preturile vor avea cresteri mari, dar in stransa legatura cu investitiile sigure ce urmeaza a fi realizate.