Produsele ecologice, o nisa de doua milioane de euro NaturaLand, companie infintata in 2001 si specializata in comercializarea de produse ecologice, a inregistrat cresteri spectaculoase ale cifrei de afaceri de la an la an. "Cifra de afaceri obtinuta anul trecut s-a ridicat la aproximativ 500.000 euro", a declarat directorul general al firmei, Radu Panait, care estimeaza valoarea totala a acestei piete la doua milioane de euro. Pentru anul in curs, Panait anticipeaza o crestere cu aproximativ 50% a vanzarilor, pana la un milion de euro.

NaturaLand s-a axat initial pe distributia de produse ecologice, dar mai tarziu a introdus si o serie de produse naturiste in portofoliu, mai accesibile consumatorilor din punct de vedere financiar.

Potrivit specialistilor, lipsa de informare privind importanta consumului de produse ecologice certificate si numarul redus al cursurilor de informare sunt principalele probleme cu care se confrunta acest sector. Mai mult decat atat, pretul produselor ecologice poate fi mai mare cu 20-30% pana la 100% fata de alimentele similare traditionale.

Citeste si:

Pretul unui litru de lapte de soia se ridica, in medie, la 6,6 lei, al unei paini integrale la 5,9 lei, iar al unui litru de ulei din germeni de grau la 5,45 lei. Pretul zaharului ecologic inregistreaza insa cea mai mare diferenta, putand ajunge pana la de trei ori mai scump fata de zaharul traditional (9,13 lei). Cu toate acestea, Radu Panait a declarat ca acesta este cel mai bine vandut produs de pe piata.

In prezent, NaturaLand detine o gama care cuprinde aproximativ 30 de produse, atat de import (crema de ciocolata cu praf de roscova fara cacao, gofre cu miere fara lapte, paine integrala de secara ecologica, zahar ecologic, lapte ecologic, dulciuri ecologice, etc.), cat si autohtone (ulei ecologic, miere de tei, salcam sau padure, oua, suc de mere ecologic, oua ecologice)