Mediul de afaceri romanesc tanjeste dupa o cultura web "Incultura webului" ce caracterizeaza mediul de afaceri autohton este cauzata nu atat de lipsa banilor, ci de oferta saraca a agentiilor interactive si de web design, precum si de incorecta definire a strategiilor de marketing, arata un studiu efectuat de Metromind in parteneriat cu Wall-Street si Organizatia Leaders Romania.

In februarie 2007 Metromind a efectuat un studiu despre utilizarea mediului online in cadrul strategiei de marketing a firmelor din Romania, la care au participat 206 oameni de afaceri sau marketing, antreprenori din companiile sau ONG-urile prezente in Romania.

Internetul in Vest

Citeste si:

Conceptul de strategie online a firmelor era definit in Vest in ‘97 - ’98. Conform acestei strategii, functia de baza, minima, a prezentei unei companii pe Internet, in majoritatea cazurilor indeplinita de un simplu site web de prezentare, era informarea publicului cu privire la activitatile companiei. S-a vazut curand insa ca Internetul ofera beneficii colosale fata de simpla brosura sau mapa de prezentare, trecandu-se astfel de la banala functie de livrare de informatii la livrarea de servicii prin internet.

Pe masura ce aceste servicii deveneau din ce in ce mai complexe, s-a ajuns la crearea unei adevarate e-valori pentru clienti, asa numita Paradigma E-Zine. Inclusiv sensul comunicarii s-a schimbat, de data aceasta siteul web avand functia de obtinere de informatii de la clienti de catre companii, realizand studii de piata consistente prin obtinerea de date despre utilizatorii unui site sau serviciu si comportamentul lor online.