Piata de electronice si electrocasnice din Romania ar putea cunoaste o revigorare, dupa perioada nefasta din ultima vreme, cand vanzarile principalilor retaileri autohtoni au inregistrat procente modeste de crestere. in acest sens, estimarile specialistilor din domeniu indica o dublare a valorii pietei, pana la 1,8 miliarde euro, in urmatorii cinci ani.

"Potentialul de crestere al acestui segment in Romania este foarte mare, avand posibilitatea de a se dubla in urmatorii cinci ani", a declarat Jiri Rizek, presedintele companiei Flamingo.

Nivelul pietei autohtone de profil, raportata la numarul de locuitori si evolutia din tarile vecine, se afla inca la o valoare destul de scazuta. Potrivit lui Rizek, piata de electronice si electrocasnice inregistreaza inca un volum mic de cerere pentru acest tip de produse. "Piata de profil se ridica in prezent la putin peste 900 milioane de euro, pentru aproximativ 22 milioane de locuitori. Valoarea este foarte scazuta, comparativ cu alte piete din regiune precum Cehia unde, la o populatie de aproape doua ori mai mica, piata de profil se ridica la circa un miliard de euro", a precizat Rizek.

Citeste si:

Segmentul de IT&C va da tonul

Specialistii considera ca rata medie de crestere anuala s-ar putea situa in jurul valorii de 15%. Un avans considerabil este estimat sa se inregistreze si pe piata produselor IT&C, segment care are potentialul de a ajunge la valoarea de 500 milioane de euro, in urmatorii trei ani, de la 250 milioane de euro, cat este in prezent. in acest sens, in perioada urmatoare, compania Flamingo va pune accent pe dezvoltarea segmentului de produse IT&C, care este, de altfel, si cel mai important pentru retailer. Flamingo a inregistrat anul trecut o crestere de 11,3% pe piata romaneasca de calculatoare, mentinandu-si pozitia de lider, cu o cota de piata de 12,2%. Piata va fi impulsionata si de recenta lansare a consolei Sony PlayStation3.