Chiar daca au ramas in umbra reclamelor de sute de mii de euro si a unor campanii grandioase de PR, logourile continua sa fie importante pentru brandurile pe care le infatiseaza. "Cotidianul" a identificat, cu ajutorul specialistilor in publicitate, trendurile de anul acesta pentru identitatea vizuala a marcilor.

Telefoane cu semicercuri

Nick Hine, Creative Director Saatchi&Saatchi Romania, mizeaza pe "luminos", care a devenit noul negru in constructia logourilor din 2007. "Logourile si rebranduirile se vor baza mai ales pe text modificat si stilizat, cu sau fara un icon atasat", arata si Gabi Lungu, Art Director GMP, explicindu-si previziunea: "Se nasc din ce in ce mai multe branduri, piata incepe sa se extinda, de la locala la internationala, publicitatea incepe sa devina din ce in ce mai aglomerata si cred ca va fi tot mai greu sa iti scoti numele in fata". El adauga ca "albastrul si rosul au fost si vor ramine culorile preferate pentru logouri", atit in Romania, cit si in afara ei.

Citeste si:

Despre moda logourilor, el considera ca se poate vorbi "doar in interiorul categoriilor de produse", oferind si citeva exemple: "Operatorii si dealerii de telefonie mobila folosesc foarte des unde sub forma de semicercuri. Farmaciile, producatorii de medicamente, dar si apele minerale sint colorate in albastru si verde. Saloanele de make-up si coafura folosesc fonturi de mina".

Ca niste secretare

Hine completeaza tabloul, comentind situatia autohtona: "N-as putea spune ca exista o moda in materie de logouri in Romania, dar este destul de evident ca exista un trend in marimea lor. Pe scurt, toate sint mari. Uneori imi creeaza senzatia ca sint in mijlocul unei petreceri si toata lumea tipa la mine".