Reclamatiile adresate Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor i-au determinat pe inspectorii ANPC sa-si fixeze o noua tinta: sistemul bancar

Anunturile Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), potrivit carora bancile si Biroul de Credite ar fi luat anumite masuri abuzive, i-au pus pe ganduri pe reprezentantii sistemului bancar.

"Bancile, in special cele mici, au devenit foarte agresive. Este normal ca agresivitatea lor in a-si creste cota de piata sa fie controlata si, eventual, penalizata", a declarat pentru Adevarul Bogdan Baltazar, consultant bancar si fost presedinte de banca. El a mai spus ca "Protectia Consumatorului are mandat universal, iar un client al unei banci este consumator, atunci cand se imprumuta si cand constituie depozite".

Baltazar a apreciat ca ar fi fost mai bine ca bancile insesi, prin organizatiile profesionale, sa se "autocontroleze si autodisciplineze", mai ales ca "este in interesul lor sa elimine lipsa de scrupulozitate a unor competitori". Bogdan Baltazar aminteste de "initiativa laudabila" a Asociatiei Romane a Bancilor (ARB) de a infiinta institutia ombusman-ului (un fel de "avocatul poporului" in relatia dintre banci si clienti), care va incepe sa functioneze din toamna acestui an.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.