Competitia acerba de pe piata romaneasca a asigurarilor auto a avut ca efect micsorarea tarifelor si ignorarea normelor de prudentialitate, iar asiguratorii au adus anul trecut bani pentru a mentine marja de solvabilitate, a declarat reprezentantul asiguratorilor, Cristian Constantinescu, potrivit NewsIn. Una din problemele de pe piata romaneasca a asigurarilor este prevalenta subscrierilor comerciale in dauna celor tehnice, intr-o piata aproape fara fransize, a spus Constantinescu.

Aportul de capital a fost anul trecut de 130 milioane euro, din care 90% a fost folosit mai degraba pentru mentinerea marjelor de solvabilitate si acoperirea pierderilor din anii anteriori, si mai putin pentru dezvoltare, a declarat presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), Cristian Constantinescu.

Firmele de asigurari sunt tentate sa ceara cat mai putin pe asigurarile auto, ceea ce duce la scaderea profitului si inasprirea competitiei pe piata, au declarat specialistii din domeniu. In plus, majoritatea companiilor romanesti accepta sa vanda polite fara fransiza, sistem in care dauna este suportata partial si de asigurat.

Citeste si:

Pe o piata care genereaza doua treimi (68%) din volumul afacerilor de asigurari generale in Romania, companiile de profil inregistreaza pierderi din cauza tarifelor mici si nejustificate. Competitia pe piata produselor, precum raspunderea civila auto (RCA) sau CASCO a dus la scaderea continua a profitului. RCA genereaza 28-29% din totalul veniturilor de pe pieta asigurarilor generale, iar CASCO - 38-39%.

La capitolul RCA, numarul proceselor de daune a crescut de la 150.000, in 2003, la peste 300.000, in 2006, a estimat Constantinescu. De asemenea, dauna medie a crescut de la 350 euro, in 2003, la peste 550 euro, in 2005. Pe de alta parte, volumul primelor medii nu a crescut atat de sustinut. Presedintele Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR), Bogdan Andriescu, a declarat ca prima medie RCA a crescut de la 40 euro pe asigurat la circa 55-60 euro in 2006. Pe segmentul CASCO, nivelul daunei medii s-a dublat fata de 2002.

"Nu se va putea obtine profit pe segmentul asigurarilor auto, daca nu se va face nimic", a declarat presedintele UNSAR. "A existat o perioada in care profiturile din alte sectoare au putut sustine segmentul auto", a spus Constantinescu. Pierderile segmentului s-au accentuat in ultimii ani, de la 13 milioane euro, in 2004, la peste 30 milioane euro, in 2005.