Conceput dupa modelul Swatch, dupa cum spunea fostul presedinte Renault Louis Schweitzer - cu piese de trei ori mai putine decit in mod obisnuit, Logan a fost un pariu indraznet, dar neocolit de probleme. Septembrie 2004 marca inceperea productiei de serie a modelului denumit XC90. Lansat sub titulatura Logan, noua "masina populara", in versiunea berlina, propusa de francezi pentru pietele emergente, a ajuns sa fie vinduta si in Europa de Vest. Mai mult, in unele tari, precum Maroc sau Republica Moldova, a ajuns chiar masina nationala, fiind cel mai bine vindut model.

In aprilie 2005, Dacia renunta la modelul Solenza, axindu-se exclusiv pe productia Logan in ceea ce priveste partea de autoturisme, dar continua sa fabrice longevivul Pick Up, care si-a inceput activitatea in 1975. Tot in 2005, apare si noua motorizare diesel: 1,5 litri si 65 de cai-putere, care dezvolta in prezent 70 de cai-putere si indeplineste normele Euro 4.

Anul 2005 este primul an in care Dacia a obtinut profit. Rezultatul financiar net s-a cifrat la 57 de milioane de euro, iar cifra de afaceri a ajuns la 1,2 miliarde de euro. La doi ani distanta de lansarea berlinei, in septembrie anul trecut, Logan primeste un face-lift. Noua colectie Logan vine cu o noua versiune de echipare, Prestige, si un motor nou pe benzina: 1,6 litri, 16 valve si 105 cai-putere. Este primul motor de peste 100 de cai-putere din momentul lansarii in 1968 a primului model Dacia, numit 1100, construit sub licenta Renault.

Citeste si:

O luna mai tirziu, in octombrie 2006, Dacia-Renault lanseaza al doilea model din gama Logan: MCV (Multi Convivial Vehicle). Disponibil in versiunea cu cinci sau sapte locuri, breakul vine sa acopere un segment pe care Dacia nu mai pasise pina atunci. Pe 8 decembrie, ultimul Pick Up iese din linia de productie. Vechea autoutilitara va face loc in prima luna din 2007 noului model Van, a carui comercializare a inceput luna trecuta in Romania si Bulgaria. Pina la sfirsitul acestui an, Van va fi comercializat si pe celelalte piete europene, dar si in Algeria.

Pina pe 31 decembrie 2006 au fost vindute peste 415.000 de vehicule Logan, sub marcile Dacia si Renault. Dintre acestea, au fost comercializate aproape 250.000 numai anul trecut, ceea ce inseamna cu 70% mai mult fata de nivelul inregistrat in 2005.