Odata cu aderarea Romaniei la UE, producatorii straini de foods, alcool si cafea au intrat pe piata romaneasca cu produse care concureaza cu succes pe cele romanesti.

Diversificarea ofertelor de pe acest segment de piata nu este benefica doar pentru consumator, ci si pentru firmele romanesti de consultanta care, in schimbul unui comision de 10-15% din vanzari, se ocupa de promovarea si distributia produselor pe piata romaneasca. Un astfel de contract, poate aduce un profit lunar de peste 15.000 de euro firmei de consultanta. Experienta vasta in strategii de promovare si tehnici de vanzari ii determina pe producatorii occidentali sa apeleze la o firma de consultanta autohtona, inainte de a scoate produsul la vanzare. Concret, pentru o taxa de promovare care poate ajunge la 2.000-3.0000 de euro si un procent din vanzari, firma de consultanta ii asigura producatorului succesul pe piata romaneasca.

"Un departament de vanzari presupune cheltuieli mari, resurse umane competente si, poate cel mai important, o buna cunoastere a pietei pe care urmeaza sa activeze", spune Radu Birlica, director general al firmei Soromi din Bucuresti. Producatorul semneaza un contract cu noi, iar firma Soromi se ocupa de promovarea si distributia produsului respectiv in toata tara. Firmele de consultanta spun ca, odata cu liberalizarea pietei, numarul producatorilor straini, interesati de Romania, a crescut foarte mult. "Potrivit datelor pe care le avem, acest numar s-a triplat in decurs de cateva luni, spune Constantin Varga, director de marketing in cadrul companiei VSL Consulting din Bucuresti.

Acesta spune ca, numai de la inceputul anului, firma sa a semnat contracte cu 11 producatori externi. Asiguram consultanta firmelor care activeaza in diferite domenii de activitate: incaltaminte, materiale de constructii sau echipamente si utilaje agricole. Afacerea este profitabila pentru ambele parti, in conditiile in care directorii nostri de vanzari cunosc foarte bine retelele de distributie pe fiecare segment de piata, din intreaga tara.