Piata romaneasca de training va ajunge anul acesta la valoarea de 20 de milioane de euro, ceea ce inseamna practic o crestere de peste 90% fata de anul trecut, estimeaza cele mai mari companii prezente pe piata locala.

Cu toate acestea, "perspective diferite pot aduce cifre diferite", explica Viorel Panaite, partener Human Invest, companie ce anticipeaza o cifra de afaceri de 750.000 de euro pentru 2007.

Antrenorii angajatilor romani vor factura 20 mil. euro in 2007 Divizia de Training si Consultanta din cadrul companiei Codecs a inregistrat anul trecut incasari in valoare de 500.000 euro, dupa ce in 2005 acestea au fost de 300.000 euro. Potrivit reprezentantilor Codecs, aceasta crestere de 67% indreptateste compania sa mizeze pe atingerea unei cifre de afaceri de 700.000 euro la finele acestui an.

Achieve Global, un jucator important pe piata locala de training corporativ, estimeaza pentru anul in curs o cifra de afaceri de 1,35 milioane de euro, cu 17% mai mult decat in 2006, cand rata de crestere a fost de aproximativ 40%.

Piata autohtona de training corporativ se afla pe un trend crescator, iar dezvoltarea pietei implica si maturizarea mentalitatii celor implicati. Din pacate, o sistematizare a datelor legate de marimea pietei de training in Romania nu exista in prezent, iar interesul tot mai mare pentru pregatire profesionala face ca nevoia de informatie sa fie mai actuala ca niciodata, considera specialistii din piata. Acesta este si motivul pentru care a luat nastere proiectul Corporate Training Romania, un Open Source de informatie despre training adaptat la specificul societatii romanesti.

Studiile efectuate de o serie de institutii de cercetare, in cursul anului trecut, pe piata muncii, evidentiaza sporirea presiunii pentru atragerea candidatilor cu specializari si competente compatibile cu cerintele comunitatii UE. Totodata, reiese clar necesitatea dezvoltarii competentelor la nivelul fortei de munca pentru a imbina mai multe specializari sau pentru a acoperi zona de suprapunere a unor departamente. Se anticipeaza ca prin deschiderea de reprezentante sau puncte de productie in Romania a unor firme straine, vor exista numeroase solicitari pentru posturile de director general, director de vanzari, director de intreprindere, manager financiar, manager resurse umane.

"In acest sens, angajatorii vor fi nevoiti sa treaca de la administrarea de personal la politici sofisticate de achizitie, dar mai ales de retinere a capitalului uman, iar una din strategiile importante de motivare si fidelizare a personalului va fi instruirea acestuia prin programe de training de lunga sau scurta durata", este de parere Nineta Ceaus, Training Manager in cadrul Codecs.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.