Dacia si Daewoo au vindut in ianuarie 2006 peste 5.400 de masini, in scadere cu 25,2% fata de cele 7.260 de unitati pe care le-au comercializat pe piata romaneasca in prima luna a anului trecut. Defalcat, vinzarile gamei Logan s-au diminuat cu 28%, pina la 4.503 unitati, dupa ce in ianuarie 2006 comercializase peste 6.200 de masini, dintre care 1.066 de Pick-Up-uri. Dintre cele 4.500 de masini, varianta Logan berlina s-a vindut luna trecuta in 3.485 de unitati, iar break-ul MCV in 1.018 unitati. La Daewoo, scaderea din ianuarie 2007 a fost de 7%, pina la 926 de unitati, comparativ cu 1.013 autoturisme vindute in perioada similara a anului trecut.

In ceea ce priveste cota de piata, Dacia a obtinut 31,2% din totalul pietei de autoturisme, iar Daewoo 6,5%, rezultate aplicate lunii ianuarie 2007. Prin comparatie cu intervalul similar din 2006, cota de piata a Dacia s-a restrins de la 41,7%, iar cea a Daewoo de la 6,8%, conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Cumulat, cota de piata a celor doi producatori a ajuns la 37,7%, restul apartinind importatorilor.

Doua luni fara utilitara

Directorul comercial al Automobile Dacia, Jacques Daniel, pune scaderea vinzarilor pe seama retragerii din productie a autoutilitarei Pick-Up, eveniment care a avut loc pe 8 decembrie anul trecut.