Bilete de zbor tiparite de acasa pentru orice destinatie mondiala, aliante cu linia nationala Tarom, deservire perfecta a destinatiilor din tara de rezidenta, ieftiniri si promotii, servicii la pachet sint strategiile liniilor aeriene de la Bucuresti in fata amenintarii liniilor de zboruri ieftine.

Preturile au scazut

Temerea liniilor regulate de asaltul firmelor low-cost este temperata de cifre mai mult decit optimiste furnizate de Asociatia Internationala pentru Transporturi Aeriene (IATA), privitoare la piata romaneasca. Acestea indica faptul ca in urmatorii cinci ani Romania va avea a zecea crestere mondiala in domeniu. Potrivit datelor oficiale furnizate pentru perioada 2006-2010, piata zborurilor din si spre Romania va creste cu 7,5%, comparativ cu o medie mondiala de 4,8%, prognozata pentru aceasta perioada. Stefan Lau, director Lufthansa pentru Romania si Republica Moldova, explica tendinta.

Citeste si:

"Romania dispune de o populatie importanta, a doua dupa Polonia, are un potential ridicat de trafic pe baze etnice (intre Romania si SUA) si un segment de calatori care se deplaseaza pentru a munci in strainatate, in special catre Spania, Portugalia si Italia", enumera acesta avantajele. Din pacate, este o slabiciune puterea mai redusa de cumparare, "factor care cu siguranta se va ameliora", adauga acesta. Saracia romanilor nu va mai fi un impediment, in conditiile in care majoritatea liniilor aeriene isi ieftinesc preturile biletelor.

"In 2004 un bilet costa in jur de 290 de euro, iar in 2007 biletul dus-intors costa 190 de euro, preturi care nu contin taxele de aeroport", spune Corina Enciu, director comercial British Airways (BA) pentru Romania si Republica Moldova. In plus, au aparut promotiile. Linia Tarom, criticata in trecut de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, pentru "o politica de marketing din secolul trecut", si-a ieftinit substantial preturile la intern si a introdus oferte, precum doua bilete oferite la pret de unul, spune Madalin Tudor, reprezentant al companiei.