Compania japoneza detine deja o unitate de productie in orasul indian Bangalore, cu capacitate de 60.000 de automobile pe an. Cei de la Toyota spun ca principalele piete de desfacere sunt India, Brazilia, precum si alte state emergente, unde compania este devansata de producatori ca Suzuki si Hyundai Motor.

Viitoarea fabrica, a carei capacitate se va ridica la 100.000 de automobile pe an, va necesita investitii de peste 400 milioane de dolari.

Citeste si:

Toyota vrea 10% din piata auto indiana

Toyota are nevoie de un automobil mic si ieftin cu care sa concureze eficient pe cel mai mare segment al pietei indiene, aflata in dezvoltare rapida, unde anul trecut a vandut doar 48.000 de vehicule. Compania urmareste sa detina o cota de 10% pe piata indiana, pana in 2010. Reprezentantii Toyota au declarat insa in mai multe randuri ca reducerea drastica a costurilor, in paralel cu mentinerea standardelor de calitate, este dificila. Desi locatia noii fabrici va fi stabilita in curand, proiectul vehiculului, inclusiv designul acestuia, este departe de a fi finalizat. In schimb, principalul producator auto din India, Maruti Udyog, isi dezvolta gama de automobile compacte ieftine. Maruti, controlat de grupul japonez Suzuki, intentioneaza sa investeasca 1,65 de miliarde de dolari, pana in 2010, pentru extinderea capacitatii de productie.